Élet-Stílus

Itt az Apple új generációja

A világ legnagyobb technológiai cége – legalábbis piaci érték alapján – felfrissítette szinte valamennyi szórakoztató-elektronikai termékét. Pehelysúlyú Nano, gombos Shuffle, kétkamerás Touch és az iTunes, mint közösségi oldal.

Az Apple az iPod sorozatból eddig 275 milliót értékesített világszerte és hogy még mindig komoly szándékai vannak az mp3 lejátszóival azt a termékfrissítés igazolta. Mind a három típus jelentősen megújult.

Az iPod Nano olyan lett, mint egy óra szíj nélkül. A készülék 46 százalékkal kisebb és 42 százalékkal könnyebb, mint elődje és akár 15 órányi zene is elfér rajta. A lejátszó érintőképernyős, eltüntették róla a kerékszerű kezelőt. Az Apple 24 órás üzemidőt garantál hozzá, valamint hat színből álló választékot. Amit viszont kiszedtek belőle az a fényképezőgép.

Az iPod Touch-ot ezzel szemben felszerelték az iPhone előoldali kamerájával, így elöl és hátul is van egy-egy rajta. A Touch képes HD minőségben rögzíteni videót, amelyet szerkeszteni lehet vele. Az új készülék 40 órás üzemidejű és három formátummal kapható: 8, 32, és 64 GB.

A készülék, amelyet eddig a telefon nélküli iPhone-nak is nevezhetünk, mostanra bizonyos körülmények között valóban képes telefonként is működni, ugyanis a Facetime program segítségével, wifihálózattal csatlakozhatunk egy másik hasonló termékhez, vagy iPhone 4-hez. Jobs szerint egyébként a Touch mára a legnépszerűbb hordozható játékkonzol, amelyre 1,5 milliárd játékot töltöttek le eddig gazdáik.

Így minden érthető. (fotó: ImeiAC)

Így minden érthető. (fotó: ImeiAC)

A Shuffle negyedik generációs változatának legjellemzőbb változása pedig, hogy az Apple visszatért a gombos dizájnhoz. Bevezette ugyanakkor a hangvezérlést és a lejátszási listázást.

Mire jó a Ping?

Bemutatták az iTunes 10-et a felfrissült zenei áruházat is, amelynek legnagyobb újdonsága a ‘Ping’ nevű zenei közösségi funkció. A lényege, hogy követni lehet ki milyen zenét tölt le és értekezni is lehet róla. Jobs szerint a funkció „nagyon hamar, nagyon népszerű lesz”.

Jobs-ék szerint a Ping arra jó, hogy kiválogassuk azokat a számokat, amelyek tetszhetnek nekünk a végtelen kínálatból, amellyel az iTunes rendelkezik. Az Apple elmélete szerint a Twitter és a Facebook is éppen azzal tudott hódítani, hogy a hasonló, a hasonlót szereti, így a kapcsolatainkon keresztül könnyebben tájékozódunk a világban. A Ping esetében a zeneiben.

Itt az Apple új generációja 2

Az alkalmazásban követhetjük ismerőseinket és kedvenc előadóinkat egyaránt. Azok az előadók pedig, akik csatlakoznak a Pinghez saját rajongói profilt hozhatnak létre, így kommunikálva velük.

Jobs adatokat is közölt a iTunes teljesítményéről, amelyről eddig 11,7 milliárd számot töltöttek le, valamint 450 millió tévéműsort, 100 millió mozifilmet és 35 millió könyvet. Mindezt mára 160 milliós tagsággal érte el.
Az Apple bemutatta az új generációs Apple TV-t is, amelynek első – 2006-ban debütált változata – Jobs szerint sem volt egy nagy „durranás”.

Az új konzol kicsi, elfér egy tenyérben és lehetővé teszi, hogy a felhasználók kényelmesen nézhessenek adásokat számítógépükön. Ennek feltétele a tartalom is, amelyről gondoskodik az Apple, és szerződést kötött az ABC és a FOX televíziótársaságokkal. Magabiztosan meg is jegyezte: ” a többiek is csatlakozni fognak”.

A piacnak is tetszett

A bemutatót követően az Apple részvények is megindultak és a cég papírjai majdnem 3 százalékot erősödtek a Nasdaqon. A cég különben sem panaszkodhat idei évére, a 2010-es év harmadik negyedében, amely náluk június 26-ával zárult, 15,7 milliárd dolláros rekord bevételt jelentettek, a negyedéves profit 3,25 milliárd dollár volt. Ennek folytatásaként az Apple a jelenlegi negyedévére már 18 milliárdos forgalmat prognosztizál.

A termékpalettát tekintve a számítástechnikai termékei mentek az egyik legjobban, 3,47 millió Mac-et adtak el, ami 33 százalékos növekedés, míg az iPhone-eladások – beleértve a problémás iPhone 4-et is – kiemelkedő 61 százalékos emelkedést mutattak az elmúlt év, hasonló időszakához képest.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik