Élet-Stílus

Teljes a visszaesés a roncsprogramok után

A legfrissebb európai újautó regisztrációs számokra drámai hatással volt a németországi roncsprogramok vége. Ha ez így folytatódik, idén közel egyharmadával zsugorodik majd az európai autópiac.

Németország, Európa egykori újautó eladási nagyhatalma 29,8 százalékkal kevesebbet értékesített idén februárban, mint egy évvel ezelőtt, valamint súlyos “poszt-roncs” szindrómában szenved – derült ki a Jato Dynamics autóipari statisztikákat készítő cég felméréséből.

Olaszország a múlt hónapban is megelőzte a németeket, ugyanis náluk még mindig futnak az alacsony károsanyag kibocsátású új autó vásárlását ösztönző, 1,500 és 5,000 Euro értékben érvényesíthető becserélési roncs-akciók a 10 évvel idősebb autókra.

A Volkswagen Golf az egyik legnagyobb kárvallottja a hirtelen német piacgyengülésnek, így a Ford Fiesta-t már csak 4,737 db-bal előzte meg idén februárban az egy évvel ezelőtti 9,764 db-os előnyével szemben. Az elmúlt hónapban a Golf eladások 4 százalékkal csökkentek Európaszerte, ami elsősorban a 9, 4 százalékos németországi általános visszaesésnek köszönhető. Ez azért aggasztó, hiszen a modell teljes európai eladásainak szinte a fele (februárban 45.2 százaléka) a német piacon realizálódik.
Az Egyesült Királyságban a jelenleg futó meghosszabbított roncs-akció március végén fut ki, míg Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban a 2010-es év későbbi szakaszaiban fejeződnek be a hasonló kedvezmény-programok. Ezen piacoknak köszönhetően a februári új autó eladási eredmények Európában összességében még mindig pozitív elmozdulást mutatnak 2009 februárjához képest (Spanyolország +47.2%, Egyesült Királyság +26.4%, Olaszország +20.5% és Franciaország +18.7%).

David Di Girolamo, a JATO Consult üzletágvezetője a következőképpen kommentálta a számokat: “A korábban is tapasztalható kisebb hullámvölgyek után a német piac most a valós vásárlói bizalmat tükrözi. Amennyiben ez a trend lesz a jellemző a roncs-akciókat befejező többi európai piacon is, akkor az év közepére a teljes európai porondon 1/3-os eladáscsökkenéssel lehet számolni.”

Modellek teljesítménye

Továbbra is Volkswagen Golf vezeti az eladási listákat, bár a német piactól való függése, most, több mint egy év után először, komolyan veszélyezteti az évek során kivívott pozícióját.

A főként Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Olaszországban hódító Fiesta inkább kamatoztatott a német piacesésből és a Golf gyengüléséből, így sikerült felére csökkentenie a Golf-fal szembeni hátrányát idén februárban a tavaly februári pozíciójához képest. Magasan ez a két model vezeti az eladási toplistát, de a Renault Clio, a Fiat Punto, és a Volkswagen Polo is kétszámjegyű növekedést tudhat magáénak tavaly februárhoz képest.

(forrás Jato Dynamics)

(forrás Jato Dynamics)

Az Opel/Vauxhall új Astra igen erősen tört be a piacra, ennek köszönhetően ki is lökte a Ford Focus-t a top 10-ből.
Márkák teljesítménye

Februárban is a roncs-prémiumok farvizén utazó kisautók befolyásolták elsősorban a márkák teljesítményét. Különösképpen a Renault kamatoztatott sokat a Clio kiugróan magas eladási számaiból. Az Opel/Vauxhall, a Toyota és az Audi is nagy vesztesei voltak a német hanyatlásnak, mindhárom márka értékesítései igen kedvezőtlenül alakultak az elmúlt hónapban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik