Élet-Stílus

Felfedezték a netet a közüzemi cégek

Gőzerővel zajlik a lakossági internetes szolgáltatások fejlesztése a hazai energiapiacon. Az ügyfélszolgálataik egyre inkább az interneten érhetők el - írja a csütörtöki Világgazdaság.

Az E.On Energiaszolgáltató Kft. és az Elmű-Émász csoport tavaly fejezte be új világhálós ügyfélszolgálatának bővítését, a Tigáz áprilisban rukkol elő a jelenleginél érdemben többet kínáló netes felületével, a többiektől kissé lemaradt Főgáznál pedig most indul látványos megújulási program.

Az első nagy ugrás az volt, amikor e-mailen keresztül is el lehetett kezdeni kommunikálni a cégekkel. A második hullámot az EMFESZ Kft. indította el 2008 februárjában: a cég – a nemzetközi trendeket követve – immáron teljes online ügyintézést kínált a háztartásoknak.

Nem egyértelmű azonban az online ügyintézés sikere a cégek szempontjából. Igaz, hogy a fejlesztés nem kerül sokba, ám ezidáig nem is hozta a várt megtakarítást. Az Elmű-Émász csoport mintegy 500 millió forintot költött a beruházásra, a Tigáz bő 100 millióról, az E.On pedig pár tízmillióról beszélt a lapnak, ám a szabályozás, a piac sajátosságai és a felhasználói szokások miatt a szolgáltatók még nem tudtak a netes ügyintézéssel érdemben spórolni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik