Élet-Stílus

Visszatért a Lotus!

A maláj hátterű Lotus Racing péntek este Londonban leleplezte új autóját, a T127-est, ezzel a legendás név 15 év után visszatért a Forma-1-be.

A 2010-es új csapatok közül a Virgin után másodikként a legendás nevet feltámasztó Lotus is bemutatta új autóját.

Bár valójában nincs közvetlen kapcsolat az egykori és a mai alakulat között, a Londonban leleplezett T127-es hagyományos zöld-sárga festésével hangsúlyozza a Colin Chapman-i örökséget.

“Nincsenek rá szavak, hogyan is érzek ma! Elképesztő teljesítmény, hogy öt emberrel a hinghami központban F1-es indulási engedélyt szereztünk (nyáron), ma pedig itt ez az autó!” – mondta a csapatfőnök, a maláj Tony Fernandes.

“Tudjuk, hogy hatalmas súly van a vállunkon, de az óriások vállán is állunk: Clark, Moss, Hill, Mansell. Tudjuk, hogy óriási út áll még előttünk, nagyon büszkék vagyunk, hogy a történelem részévé válhatunk, mindent megteszünk majd, hogy újjáélesszük a Lotus dicsőségét” – magyarázta Fernandes.

Az autót az egykori Benetton-, Jordan-, Renault-, Toyota- és Force India-mérnök, Mike Gascoyne tervezte, aki szintén nagyon büszke rá, hogy részese lehet a projektnek:

“A bemutató igazán felemelő pillanat mind a tervezőgárda, mind az egész csapat számára. Számomra azért igazán különleges ez, mert Norlfolkban felnőve alig ötmérföldnyire az eredeti gyártól jártam iskolába, Abban a korszakban nőttem fel, amikor a Lotus futamokat és bajnoki címeket nyert, ezért igazán különleges dolog a lehetőség, hogy ennél a csapatnál dolgozhatok. Emellett persze nagy kihívás is ilyen rövid idő alatt működő Forma-1-es csapatot és autót létrehozni” – magyarázta a Gascoyne.

Trulli és Kovalainen a T127-essel (MTI/EPA)

Trulli és Kovalainen a T127-essel (MTI/EPA)

“Az egész csapat szívét-lelkét beletette ebbe a projektbe, mindannyiunk nevében szeretném megköszönni Tonynak, hogy bízott bennünk. Fantasztikus versenyzőpárosunk van, akik szintén bizalmukat helyezték a tervezőcsapatba. Büszke vagyok, hogy most itt képviselhetem őket, nagyszerű munkát végeztek” – tette hozzá.

A csapat 2010-ben az olasz Jarno Trullival és Heikki Kovalainennel áll rajthoz.
“Igazán felemelő pillanat ez számomra – nagyszerű lesz a Lotust újra a pályára vinni, oda, ahova tartozik. Nagy feladat, de ez a cél, alig várom már!” – mondta az olasz veterán.

“Óriási munka volt ez az egész csapat részéről. Amikor első alkalommal találkoztam Tonyval és Mike-kal, összesen négy ember volt ott. Megkérdeztem, hogy komolyan gondolják, hogy ott lesznek Bahreinben? Azt mondták, persze. Alig várom már, hogy a jövő héten elkezdhessem vezetni az autót, hozzálássunk a munkához!” – összegzett a finn pilóta.

pénteken is szakadt jerezben

Ahogy szerdán, pénteken is szinte egész nap esett a Forma-1-esek jerezi tesztjén. A leggyorsabb a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari lett, de az idők nem jelentenek sokat.

A jerezi Forma-1-es teszt harmadik napján sem sok ideje volt a csapatoknak száraz körülmények között, nagyjából egy óra után esni kezdett a spanyol pályán.

A délelőtti száraz pályás időszakban ugyan szinte mindenki teljesített mért kört, de annak rövidsége miatt az összevetésnek most sincs sok értelme. Az biztos, hogy a Toro Rosso messze a leggyorsabb volt a nap kezdetén, Jaime Alguersuari 1:19.919-es ideje a hét eddigi legjobbja volt – a spanyol ifjonc visszavágott, amiért csütörtökön Kamui Kobajasi az utolsó pillanatban lökte ki az élről csapattársát, Sebastien Buemit.

Míg a múlt héten Valenciában szinte elő sem került a piros zászló, addig Jerezben lépten-nyomon meg kell szakítani az edzést, Pedro de la Rosa és Adrian Sutil leállása, valamint Rubens Barrichello és Nico Rosberg kicsúszása miatt is állt a körözés.

A Force India esetében különösen sok idő ment el, a VJM-03-as elektronikai hibája miatt Sutil a délután nagy részét a garázsban töltötte. Mások az eső miatt nem köröztek sokat, Sebastian Vettel délután keveset volt a pályán, a renault-s Vitalij Petrov pedig kismilliószor futott neki, hogy aztán a felvezető kör végén vissza is térjen a bokszutcába – amikor viszont körbe is ment, az orosz versenyképes időket futott a vizes pályán.

A legtöbb kört Barrichello teljesítette a Williamsszel, a brazil 120-szor ment végig a pályán. “Teljesítettük a motorprogramot, holnap az autó teljesítményének javítására koncentrálunk” – közölte a nap végén a veterán.

A tegnapi szárnyleszakadásból nehezen épült fel a Virgin, a pótalkatrészek sokára érkeztek meg, az autót egészen délutánig szerelték, majd miután elkészült, Lucas di Grassi mindössze egyszer ment ki vele a pályára, nyolc kört teljesített – az új csapat a három nap alatt mindössze 24 kört ment.

Délután háromtól már komolyan esett Jerezben, a pályán egyre több helyen állt a víz, az ég pedig besötétedett, és ugyan Nico Rosberg még a végén is megpróbált körbemenni, de az F1-eseknek ez már túl sok volt, így a munka nagyjából be is fejeződött, még mielőtt hivatalosan leintették volna a mai tesztnapot.

A teszt szombaton folytatódik a zárónappal.

Formula 1-es teszt, Jerez
1. Jamie Alguersuari (spanyol, Toro Rosso-Ferrari STR5) 1:19.919 – 7 kör
2. Pedro de la Rosa (spanyol, BMW Sauber-Ferrari C29) 1:20.736 – 85
3. Adrian Sutil (német, Force India-Mercedes VJM03) 1:21.428 – 48
4. Felipe Massa (brazil, Ferrari F10) 1:21.603 – 72
5. Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault RB6) 1:21.783 – 59
6. Vitalij Petrov (orosz, Renault R30) 1:22.000 – 68
7. Nico Rosberg (német, Mercedes MGP W01) 1:22.820 – 53
8. Rubens Barrichello (brazil, Williams-Cosworth FW32) 1:23.217 – 120
9. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes MP4-25) 1:23.985 – 68
10. Lucas di Grassi (brazil, Virgin-Cosworth VR-01) 1:37.107 – 8

Ajánlott videó

Olvasói sztorik