Élet-Stílus

Milyen új autók jönnek idén?

Az autógyárak új modellek garmadával próbálnak a felszínen maradi. Az előzetesek szerint minden eddigi rekordot megdöntve közel 160 új modell jelenik meg idén. Lássuk kategóriánként.

Itthon a kisautók rettenetesen visszaszorultak, de külföldön fordított a helyzet, részben az autócsere-programok hatására is, így a gyárak nem lassítottak a fejlesztésben.

Már most is látható itthon a Chevrolet Spark, amelynek műszakilag nincs már köze a Daewoo Matizhoz.

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

A C3-at lecserélő Citroënre figyelni kell, mert az előző annyira bejött, hogy nyolc évig piacon tudták tartani.A 207-es Peugeot-val közös alapokra épülő második szériában vonzó a felfelé megnyújtott, panoráma szélvédő, a 95 lóerős, modern 1,4 VTi benzines és az előd fájóan olcsó anyagokból összerakott utasterének kicsinosítása is.

Még szebb és persze drágább lesz a DS3, amelynek technikája nem különbözik a C3-tól, de kivitele és extralistája sokkal gazdagabb, az autó vagányabb és ötajtós rokonával szemben csak két oldalajtóval lesz kapható, úgy májustól.

Citroën DS3

Citroën DS3 – képgalériával

Őszre várható az Audi A1, amely szigorúan nézve a VW Polo kipucolt változata. Kicsit később a Nissan vadonatúj Micrára cseréli a jelenlegit, amelyet Nagy-Britannia helyett Indiában gyárt majd. Hivatalosan híre-hamva sincs, de a 2004 őszén bemutatott Swiftnek érik egy alapos modellfrissítés, amelyre talán sor kerül 2010 végén, jövő év elején.

Családi autók

Opel Astra, Skoda Superb Combi, Renault Fluence, SEAT Exeo ST, Alfa Giulietta, Toyota Auris átdolgozás és hibridváltozat, Ford Mondeo modellfrissítés, Opel Astra Sports Tourer, Volvo S60 és V60.

Ebben a mezőnyben az Opel Astra nyitja az évet, majd nem sokkal utána befut a SEAT Exeo és a Skoda Superb kombija. Az Alfa Romeo idén 100 éves, az évfordulót többek között a meglehetősen régen, 2000 őszén bemutatott 147 lecserélésével ünnepli. Az olasz márka a több mint három évtizede (pl. Alfa 6, Alfa 90) használt számok helyett a kompakt autó tavaszi leváltásakor is visszatér egy rendes névhez.

Alfa Gulietta

Alfa Giulietta

A 149 helyett sokáig a Milano tűnt a befutónak, de végül a Giulietta nyert. A tradíciók alapján a Giulietta (magyarul Júlia) lépcsőshátú autó, de oda se neki. Az új modellhez az Alfa vadonatúj technikát fejlesztett, minden motor turbós, a forma pedig szokás szerint szívdöglesztő.

Nyárra ér ide a Volvo S60

2000-ben a Párizsi Autószalonon a 147-tel egyszerre indult a Volvo S60 is. Utódlása azért tart ilyen sokáig, mert a cégvezetés pár éve lefújta egy majdnem kész modell bevezetését: szerintük nem bírta volna a versenyt az ügyfelekért a többi prémiumtermékkel és a vevőket elcsábító szabadidő-autókkal.

Volvo S60

Volvo S60

Az új modell formája egy XC60 mellé téve is vonzó. A szedán mellett ebből a szériából is lesz kombi, nem hivatalosan úgy tudjuk, november táján jelenik meg itthon. Az S80 kombiját V70-nek, az S40-ét meg V50-nek hívja a Volvo, így az új változatnak a V60 dukál.

Idén érkezik a kompakt autók közé az első hibrid, amely nem önálló modell, mint a méretében hasonló Prius vagy az Insight. Nem meglepő, hogy ezúttal is a Toyota tart előrébb a többieknél: a tavaszra felfrissülő Aurisból őszre várható a benzines és elektromos motorral hajtott hibridváltozat, csupán 4,2 literre ígért átlagfogyasztással, igen tiszta kipufogógázokkal és 100 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátással.

Csak jövőre: új Ford Focus

Autókiállításon már idén megvillan, de valószínűleg csak 2011 elején lesz kapható két fontos újdonság: az egyik a Ford Focus III, amelytől az egész világon értékesített globális modellként a Ford nagyon sokat vár. A másik a tavaly Frankfurtban látott Lexus LF-Ch tanulmány sorozatgyártásra érett változata, hibrid hajtáslánccal is.

Rendkívüli nyüzsgés várható az egyterűek között, kicsi, kompakt és nagyobbacska is jön belőlük gazdagon. A legnagyobb dobás az új Meriva, nemcsak piaci súlya, hanem a Rolls-Royce Phantomban bevetett, egymással szembenyíló ajtók miatt is, amelyek könnyebb beszállást ígérnek. A kínálatban 75 és 140 lóerő között összesen hat motor sorakozik, továbbfejlesztésükkel átlagos fogyasztásuk 15 százalékkal csökkent.

Ford S-Max

Ford S-Max

Idén a Ford rendet rak a kategóriában, mert a tavaszra felfrissülő S-Max és Galaxy mellett ősszel beveti a C-Max utódját kétféle tengelytávval, a Grand C-Max esetében ráadásul oldalsó tolóajtóval.

A praktikus és kényelmes, de drága tolóajtó a nem haszonjárműből készülő kompakt egyterűek közül csak a Mazda5-ben volt elérhető, amelyből idén szeptemberben örvendhetünk a második generációnak.

Szeptemberben a Volkswagen végre lecseréli a matuzsálemi kort megért, 1995 óta gyártott Sharant. A Sharan és az Alhambra továbbra is testvérmodellek, ezért a SEAT nagy egyterűjéből is érkezik a második generáció.

Ford Fusion

Ford Fusion – B-Max?

Egyenesen tobzódni fognak a Volkswagen-kereskedők az új egyterűekben, mert őszre a Touranból is ideér az új. Év végére a Hyundai is beveti azt a kis egyterűt, amely a Kia Venga mellett a dél-koreaiak másik fegyvere a Merivával szemben.

És ezzel még mindig nincs vége, mert 2011-ben az új Kia Carens, a Chevrolet Orlando és a Ford Fusion utódja is debütál. Utóbbi valószínűleg B-Max néven, feladva az eddigi szögletes bakancsformát. Jó esetben a magyar vásárlók nem az alapján ítélik meg, hogy várhatóan az egykori Oltcit gyár helyén, a romániai Craiovában gyártja a Ford.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik