Élet-Stílus

Nem marad motor nélkül Talma

A Honda-erőforrások kötelezően előírt használata miatt megszünteti a gyorsaságimotoros-világbajnokság 250 kcm-es kategóriáját jövőre felváltó Moto2-es programját az Aprilia, amellyel Talmácsi Gábor gyári pilótaként november elején kötött szerződést.

“Nincs nagy probléma, dolgozunk, hogy megoldjuk az ügyet – tájékoztatott Stefano Favaro, a magyar pilóta menedzsere. – Annyi biztos, hogy a Speedup Team megmarad a szerelőkkel, mérnökökkel együtt, és várhatóan csütörtök-péntek körül jelentjük be, hogy Gábor milyen vázon versenyez majd jövőre.”

A gazdasági világválságra való tekintettel az új géposztályban minden motorkerékpárt Honda motorokkal és Dunlop gumikkal kell ellátni, amit az Aprilia hírnevéhez méltatlannak talál.

“Az olasz és európai piacon vezető szerepet betöltő Aprilia csoport szerint értelmetlen, és a cég hírnevét hátrányosan befolyásolja egy olyan versenysorozatban való részvétel, amelyben az összes istálló arra van kényszerítve, hogy egy másik gyár erőforrásait használja” – áll az olasz vállalat keddi közleményében.

A Marca című spanyol sportnapilap internetes kiadása szerint az Aprilia döntése öt Moto2-es versenyzőt érint: Talmácsit és Andrea Iannonét (Speedup Aprilia Team), Mike DiMegliót és Julián Simónt (Aspar Team) és a saját csapattal induló Karel Abrahamot. Nekik új vázat kell találniuk az Aprilia helyett.

Talmácsi menedzsmentje november 7-én jelentette be, hogy a magyar motoros a Speedup Aprilia Team színeiben, gyári pilótaként, a Moto2 kategóriában versenyez 2010-ben. A Moto2-ben 40 versenyző indul majd 600 kcm-es Honda-gépekkel, amelyekhez szabadon választható a váz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik