Élet-Stílus

Világhírű lehet egy magyar közösségi szájt

Művészeti közösségi portállal áll közel a világhírhez egy hazai garázscég, a TerminArtors.com. Kiötlői a világ legnagyobb festményadatbázisát akarták létrehozni oly módon, hogy a klasszikusok képeit gyűjtik egy helyre, a még alkotó művészek pedig saját műveikkel bővíthetik az adatbázist.

A képzőművészet köré szerveződő, TerminArtors.com angol nyelvű nemzetközi közösségi portál 2007 őszén indult. Az oldalnak egy gigantikus festményadatbázis és a művészeti terepen szokatlan web 2.0-s közösségi platform adja az alapját. Az indulás óta eltelt szűk két év alatt, mintegy 50 ezer képet vittek fel, több száz fiatal festő töltötte fel képeit, illetve létrejött egy közösség, akik az oldal segítségével találtak egymásra.

A projektbe klasszikus üzleti angyalként most beszállt a Kovács Gábor Művészeti Alapítvány is. Fertőszögi Péter, az alapítvány részéről az FN.h-nak elmondta, ők jelenleg inkább ügynek, mint üzletnek tekintik a szerepvállalásukat, annak ellenére, hogy tízmillió forintos nagyságrendű pénzzel beszállva lettek kisebbségi tulajdonosai a Terminartorsnak.

Elvárásaikat is ehhez igazítva határozták meg, és céljuk az oktatási, művészeti képzésben „megkerülhetetlen” szereplővé válni. Ennek egyik hatékony módja lenne az Oktatási Minisztérium ajánlása, amin dolgoznak. A pakliban persze benne van, hogy ha egy nagyon erős befektető megjelenne a színen, akkor el kellene gondolkodni, hogy értékesítsék az oldalt.


Birkás Ákos  - 3 férfi, 3 nő

Birkás Ákos – 3 férfi, 3 nő

Ahogyan Fertőszögi Péter elmondta, ennek a pénzösszegnek a révén minőségileg jobban kontrollált anyagok kerülhetnek fel az oldalra és nemcsak külső feltöltések, hanem saját szervezésben is kerülhetnek fel művek.

A Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ (INNOSTART), amely a hazai üzleti angyal hálózatot üzemelteti a TerminArtors egyik korai támogatója volt. Üzletfejlesztési menedzsere, Makra Zsolt elmondta, hogy a TerminArtors támogatása és az együttműködés számunkra egy pillanatig sem volt kérdéses.

A projekt mögött profi menedzsment áll, ami megkönnyített minden további együttműködést. Nem kezdő vállalkozásról van szó, hanem egy működő, értékes termékről, ráadásul az online szektort igen magas érdeklődés övezi a befektetések szempontjából. A Terminartors egy azon magyar cégek közül, amely lehetőséget kapott. Évente mintegy tíz hasonlóan izgalmas cégbe sikerül befektetőt szerezni. Az ilyen cégek közös jellemzője, hogy nemzetközi porondon akarják megméretni magukat.


Magyar “Kicsik” nagy jövő előtt



Gravity
R&D,Cryo-Innovation,Hy-Go (hy-go.fcell.hu),Omixon,
Prezi.com,Genetic Immunity, COMFORCE, 4D Anatomy, Oraflor HIPB
Magyarország Kft. , Tonosoft, IDS Communications,Deeptest – 4D Soft
Kft, Ventino.

A TerminArtors oldalán a festmények között Aba-Nováktól Andy Warholig több ezer művész munkái között kereshetünk, és Japántól Svájcon át Kanadáig több mint ezerhatszáz múzeum, állandó és időszaki kiállítását követhetjük figyelemmel.

A TerminArtors közösségi (social networking) funkciói praktikusak: a regisztrált felhasználók (kortárs művészek, művészeti diákok, művészettörténészek, gyűjtők, műértők, vagy akár művészetkedvelő turisták), képeket tölthetnek fel, fórumozhatnak, blogot vezethetnek, továbbá a feltöltött képeket kommentálhatják, tag-elhetik, vagyis a keresést segítő címkékkel láthatják el. A közösségi funkciók révén a portál a művészeti közeg számára találkozási lehetőségeket nyújt, számos különböző csoportot közös platformon képes szintetizálni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik