Élet-Stílus

Pénzrablók a közösségi oldalak

Évente közel 1,4 milliárd fontba kerülnek a brit vállalatoknak az olyan közösségi kezdeményezések, mint a Facebook vagy a Twitter. Egy felmérés szerint ugyanis a webhozzáféréssel rendelkező angliai munkavállalók több mint fele a munkahelyén is használja a közösségi oldalakat.

Az internetkapcsolattal rendelkező brit alkalmazottak 57 százaléka hetente átlagosan 40 percet twitterezik munkahelyén – derül ki a Morse informatikai tanácsadó cég felméréséből. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy év alatt közel egy teljes munkahét vész el az angliai irodai dolgozók munkaidejéből, ami a becslések szerint 1,38 milliárd fontos kiesést jelent a brit munkaadóknak.

Az évente elvesztegetett egy munkahét miatt nemcsak az alkalmazottak vonhatók felelősségre, a vállalkozások sem alkalmazkodtak a megváltozott viszonyokhoz, a közösségi oldalak térhódításához. Míg azt már sikerült felismerniük, hogy a közösségi média igen hasznos lehet a márkaismertség növelésére, illetve az ügyfeleik és az alkalmazottaik közötti kapcsolat szorosabbra fűzésére, addig a potenciális veszélyekről és a hátrányokról egyelőre nem vesznek tudomást. Pedig a felmérés adatai szerint a munkavállalók elsősorban magáncélból használják munkaidőben is a Facebookot és a hasonló oldalakat, nem pedig üzleti indíttatásból. Emellett informatikai biztonsági szempontból is veszélyes lehet az ellenőrizetlen twitterezés. Ennek ellenére a brit felmérés során megkérdezett alkalmazottak több mint háromnegyede azt válaszolta, hogy a munkaadó semmilyen szabályt nem állapított meg a Twitter vagy a Facebook használatára.

A felméréssel kapcsolatban meg kell azonban jegyezni, hogy a közösségi oldalak pozitív hatásával, a márkaismertség és -elfogadottság javításával elérhető bevételnövekedéssel nem foglalkozott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik