Élet-Stílus

Cascóra is kevesebbet költünk

Folytatódnak a gépjármű-biztosításokban és – eladásokban évek óta megfigyelhető trendek: egyre kevesebb autót adnak el, az arány pedig a középkategória javára tolódott el, és egyre nagyobb a kereslet a drágább autók iránt is – közölte a Genertel direktbiztosító.

2008-ban a legnépszerűbb autómárka a Suzuki és az Opel volt, a Ferrari és a Maserati a sereghajtó, alig 30-30 eladott darabbal. A kisautók korábbi 56 százalékos értékesítési részaránya 2008-ban 38 százalékra esett, miközben az középkategóriás kocsik részesedése 26-ról csaknem 40 százalékra nőtt – áll a biztosító közleményében.

Az eddig megfigyelt folyamatok érvényesülnek a biztosításokat tekintve is: díjuk évről-évre csökken. A kötelező átlagdíja mára elérte a 39 ezer forintot, a cascóé pedig 109 ezer forintra mérséklődött – közölte az értékesítési igazgató. A váltási időszakban kötött kötelező biztosítások átlagos díja azonban csak 31 ezer forint. Ezt a szakértő a meghirdetett kedvezményekkel magyarázta, és azzal, hogy a váltó ügyfelek rendszerint magasabb bónuszbesorolással rendelkeznek, mint azok, akik év közben kötnek.

A casco egyre kevésbé népszerű: díjbevétele 1,8 százalékkal mérséklődött 2008-ban. Csikós Dániel szerint ez a negatív beidegződéseknek és az esetleges rossz vásárlói tapasztalatoknak köszönhető.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik