Élet-Stílus

Räikkönen győzött, égtek az élmenők

A Belga Nagydíjon Kimi Räikkönen megszerezte a Ferrari idei első futamgyőzelmét, de csak hajszállal verte el a zseniálisan versenyző Giancarlo Fisichellát. A harmadik helyre Sebastian Vettel kapaszkodott fel, az éllovas Button nullázott.

Spa tényleg Kimi Räikkönen pályája: a finn pályafutása során negyedszer lett első a Belga Nagydíjon, amivel megszerezte a Ferrari idei első futamgyőzelmét is, a 2009-es idényben ő a hatodik pilóta, aki nyerni tudott. A 2007-es bajnok 18 hónapja, a tavaly áprilisi Spanyol Nagydíjon nyert utoljára.

A rajtnál a pole-ból induló Fisichella jól húzott el, de Nick Heidfeld és Jarno Trulli kemény kakaskodásba kezdett a La Source hajtűje előtt. Räikkönen a hatodik helyről kiugorva a külső íven húzott el mindenki mellett, majd megkérdőjelezhető sportszerűséggel – tegyük hozzá, a stewardok nem is vizsgálták az ügyet – a bukótérbe kihajtva ment vissza az Eau Rouge emelkedője felé, a második helyre besorolva.

GALÉRIA

GALÉRIA

A negyedik helyről induló Rubens Barrichello katasztrofálisan beragadt a startnál. A mezőnyben végig nagy volt a lökdösődés, ami aztán a Les Combes kanyarkombinációja előtt elindult dominóeffektusban csúcsosodott ki. A renault-s újonc, Romain Grosjean meglökte Jenson Buttont, majd Lewis Hamilton és a Toro Rossó-s ifjonc, Jaime Alguersuari is ütközött, mind a négyen kiestek.

A rajt után tülekedésben Trulli, Barrichello és Adrian Sutil autója is sérült, ők rögtön a bokszba is hajtottak, de nem veszítettek sokat, ugyanis a második körre pályára küldték a biztonsági autót. A safety car három körrel később állt ki, az újrarajtolásnál pedig Räikkönen kíméletlenül kihasználta a KERS nyújtotta előnyt, és az Eau Rouge utáni egyenesen el is ment Fisichella mellett, átvéve a vezetést.

Míg az előzés után Räikkönen a mögötte végig hajszállal autózó Fisichellával már nem cserélt többet helyet, addig a mezőny hátsóbb részében folyamatosak voltak a pozíciócserék. Barrichello végig ütemesen tört előre, a Red Bull-os Mark Webber a bokszutcában vágott Nick Heidfeld elé, de ezt a versenybírók nem sokkal később áthajtásos büntetéssel is “jutalmazták”.

A hires Eau Rouge (MTI/EPA)

A hires Eau Rouge (MTI/EPA)

Fernando Alonso a jó stratégiájának köszönhetően a verseny egyharmadára a harmadik helyre került, egy kiállással akár a dobogóra is esélye lett volna, de a kerékcseréjénél a még a rajt utáni Sutillal történt lökdösődése miatt megsérült bal első kerékborítás nem akart felmenni, a szereléssel több mint 20 másodperc úszott el. A spanyol a mezőny végére került, majd egy körrel később a csapat végleg kihívta a garázsba.

A két BMW szintén jó taktikával szépen tartotta magát a mezőny elejében, de Sebastian Vettel a középső etapjában náluk tovább kint maradva gyors körökkel dolgozta le a hátrány, így a kiállása után Kubica és Heidfeld elé került. A német a záró szakaszban hihetetlen tempót diktált, körről körre zárkózott fel Räikkönen és Fisichella párosára, azonban annyira már nem sikerült közel kerülnie, hogy megzavarhassa őket.

Az utolsó három körre az addigra már a hetedik pozícióba felkapaszkodott Barrichello autójából előtörő füst hozott izgalmat. A brazil még az egy kiállással a hatodik helyig jutó Kovaleinennel vívott, de a csapat szólt, hogy vegyen vissza. A Brawn egyre jobban füstölt, de a bokszutcából jelentették a múlt heti győztesnek, hogy az erőforrás működőképes, így nem kellett annyira spórolnia, hogy helyet veszítsen az utolsó pontszerzőként autózó williamses Nico Rosberggel szemben.

Első idei győzelmét aratta a Ferrari

Első idei győzelmét aratta a Ferrari

A ferraris Badoer Spában is utolsó lett, igaz, meglepő módon körhátrányba nem került, de míg az előtte beérő Nakajima mindössze 54 másodpercre volt a győztes Räikkönentől, addig az olasz 47 másodperccel maradt el a williamses japántól.

A bajnoki éllovas, Button hiába nullázott, ezen a hétvégén is szerencséje volt: az üldözői közül a tőle legtávolabb eső Vettel szerezte e legtöbb pontot, a közvetlenül mögött lévő Barrichello pedig csak két pontot hozott rajta. Webber a brawnos angolhoz hasonlóan nullázott, nem használta ki a lehetőséget a felzárkózásra.

Két hét múlva az utolsó európai helyszínen, a monzai Olasz Nagydíjon folytatódik a bajnokság.

Belga Nagydíj (44 kör, 308,052 km):
1. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23:50.995 ó
2. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India) 0,939 mp hátrány
3. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 3.875 mp h.
4. Robert Kubica (lengyel, BMW-Sauber) 9.966 mp h.
5. Nick Heidfeld (lengyel, BMW-Sauber) 11.276 mp h.
6. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) 32.763 mp h.
7. Rubens Barrichello (brazil, Brawn GP) 35.461 mp h.
8. Nico Rosberg (német, Williams) 36.208 mp h.
9. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 36.959 mp h.
10. Timo Glock (német, Toyota) 41.490 mp h.
11. Adrian Sutil (német, Force India) 42.636 mp h.
12. Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso) 46.106 mp h.
13. Nakadzsima, Kazuki (japán, Williams) 54.241 mp h.
14. Luca Badoer (olasz, Ferrari) 1:42.177 p h.
15. Fernando Alonso (spanyol, Renault) kiesett 27
16. Jarno Trulli (olasz, Toyota) kiesett 22
17. Jenson Button (angol, Brawn-Mercedes) kiesett 1
18. Romain Grosjean (francia, Renault) kiesett 1
19. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) kiesett 1
20. Jaime Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) kiesett 1

Pilóták:
1. Button 72 pont
2. Barrichello 56
3. Vettel 53
4. Webber 51,5
5. Räikkönen 34
6. Rosberg 30,5
7. Hamilton 27
8. Trulli 22,5
9. Massa 22
10. Kovalainen 17
11. Glock 16
12. Alonso 16
13. Heidfeld 10
14. Fisichella 8
15. Robert Kubica 8
16. Buemi 3
17. Bourdais 2

Csapatok:
1. Brawn GP 128
2. Red Bull 104,5
3. Ferrari 56
4. McLaren-Mercedes 44
5. Toyota 38,5
6. Williams 30,5
7. BMW-Sauber 18
8. Renault 16
9. Force India 8
10. Toro Rosso 5

Ajánlott videó

Olvasói sztorik