Élet-Stílus

Digitális árcédulát vezet be a Tesco

A kis cédulák teljes cseréje csak a budaörsi hipermarket esetében 44 ezer darab papírcetlit érint, az ok nem más, mint a rengeteg akciózás.

A régi címkéket új, digitális kijelzővel ellátott rádiókapcsolatra képes kis kütyü váltja fel. A magyarországi kísérletet a környező országok áruházai is érdeklődve figyelik, hiszen ekkora méretben, Közép-Európában ez az első próbálkozás.

A Tescóban használt digitális címkék hétszegmenses LCD kijelzők, ilyeneket használunk a kvarcórák kijelzőjeként is, ez a legrégebbi és legolcsóbb technológia. Gombelem adja a tápot, a kérdésre, hogy milyen gyakran kell 44 ezer elemet cserélni, Kővágó Károly, a Tesco magyarországi IT-igazgatója elmondta: a telep hét évig bírja, hiszen a kijelzéshez minimális energiát használ fel, csak átárazáskor igényel kicsivel többet.

Az IT-igazgató szerint az árcetlik „meghackelésének” lehetősége csupán elméleti: zárt rendszerről van szó, ami többszörösen védett. A felvetésre, miszerint ha a NASA gépeit feltörték, talán a Tesco rendszerével is megbirkóznak az elszánt hackerek, Kővágó magabiztosan mosolygott: kizártnak tartja, hogy ilyesmire sor kerülhet.

A rendszer tehát biztonságos, de elég bonyolult és drága. Összegeket nem tudtunk meg, az IT igazgató annyit elárult: egy átlagos polccímke ára az EU-ban 4 euró körül alakul.

Az újítás egyik legfontosabb oka a sok akció. A magyarországi Tescókban minden héten van akció, míg például Angliában ezzel szemben csak négyhetente. A heti akciózás miatt komoly pluszmunkát és pluszköltséget jelent a rengeteg új címke nyomtatása, kihelyezése, cseréje. Az akciós sorok építése éjjel történik, így a túlórára kifizetett összeg is jelentős. Az akciós árral központilag pillanatok alatt módosítható digitális polccímke révén mindez a múlté.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik