Élet-Stílus

Az unió lakóinak egyharmada soha nem internetezett

A tavalyi évre az európaiak több mint fele (56 százaléka) rendszeres internethasználó lett, ami jelentős előrelépés a négy évvel korábban regisztrált egyharmados arányhoz képest. Ugyanakkor még mindig jó néhány milliónyian soha nem találkoztak a világhálóval. Hazánk az abszolút középutas.

Az Európai Bizottság digitális versenyképességről szóló, jelentése szerint Európa digitális ágazata jelentőset lépett előre. Az európaiak 56 százaléka, (éppen úgy, mint a magyarok) rendszeresen használja az internetet, ebből 80 százalék nagy sebességű internetkapcsolattal rendelkezik (2004-ben arányuk csupán egy harmad volt), ezzel Európa világvezető a szélessávú internet területén.

A 16 és 24 év közöttiek a legaktívabb internethasználók: 73 százalékuk rendszeresen vesz igénybe fejlett szolgáltatásokat az online tartalom létrehozására és megosztására, ami az EU-lakosság átlagának (35%) a kétszerese. A 24 év alatti európaiak 66 százaléka naponta használja az internetet, ezzel szemben az uniós átlag 43 százalék. A Bizottság digitális műveltségről szóló, szintén a mai napon közzétett jelentése szerint ezek a fiatalok a lakosság többi részéhez képest fejlettebb internethasználati készségekkel rendelkeznek.

forrás: ec.europa.eu

forrás: ec.europa.eu

Noha úgy tűnik, hogy a „digitális generáció” nem hajlandó fizetni az online tartalom – pl. videók és zene – letöltéséért vagy megtekintéséért (33 százalékuk semmiért sem hajlandó fizetni, ami az uniós átlag kétszerese), valójában kétszer annyian fizettek már ilyen szolgáltatásokért, mint a lakosság többi része (a fiatal felhasználók 10 százaléka szemben az 5 százalékos EU-átlaggal). Ezenkívül a fiatalok hajlandóbbak fizetni a jobb szolgáltatásokért és minőségért.

Erős bástya

Érdekesség, hazánk szerepelt az egyik legjobban, abban a felmérésben, hogy mekkora a GDP-ben az informatikai és kommunikációs szektor (IKT-ipar) súlya. A kérdésre ugyan az EU tagállamok közel fele (13 ország) nem adott választ, az adatot szolgáltatók között Magyarország a negyedik legjobb (6,4 százalék a GDP/IKT) olyan országok előtt, mint Dánia, Belgium, Németország, Franciaország, Ausztria, Olaszország, vagy Spanyolország. Csak a hagyományosan modern skandinávok, a svédek és finnek, valamint az angolok járnak előttünk.

Az elért eredmények ellenére tény, hogy az uniós polgárok egyharmada sosem használta az internetet, és a fogyasztók csupán 7 százaléka vásárolt már online valamely másik tagállamban. Az Egyesült Államok és Japán még mindig megelőzi Európát az információs és kommunikációs technológiákba (IKT) és a nagy sebességű, széles sávú kommunikációs eszközökbe való beruházások, valamint az innovatív piacok – például az online reklámok – fejlesztése terén.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik