Élet-Stílus

Csak jövőre lehet motoros Magyar Nagydíj

Eldőlt, hogy idén szeptember 20-án nem lesz gyorsasági motoros Magyar Nagydíj a Sávoly mellé tervezett Balatonringen, a verseny szervezője ugyanis időpont-módosítást kért a jogtulajdonos Dorna cégtől és a Nemzetközi Motorsport Szövetségtől (FIM), új dátumként 2010 tavaszát jelölve meg.

Suchman Tamás, a sávolyi beruházás hatósági előkészítéséért felelős kormánybiztos már kedden azt mondta: nincs realitása annak, hogy a pálya a tervezett szeptemberi határidőre elkészüljön, mivel a spanyol beruházó nem nyújtotta be eddig kérelmét a Magyar Fejlesztési Bankhoz a felerészt hitelből megvalósítani tervezett létesítmény megépítéséhez. Szerdán reggel aztán Gyenesei István sportért is felelős önkormányzati miniszter is megerősítette ezt az álláspontot, hozzátette azonban, hogy szerinte még nincs veszve a magyarországi verseny.

A tárcavezető alternatívaként felvetette a mogyoródi pályát, Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke erre az MTI-nek azt mondta: “Fizikailag lehetséges a rendezés, de akkor nagyon gyorsan kellene meghozni a szükséges lépéseket”.

A sávolyi pályát építtető Share Capital és SEDESA csoport elnöke, Vicente Cotino Escriva szerda kora délutáni közleménye szerint a gazdasági válság és különösen a Magyarországot sújtó nehézségek miatt a tavaly novemberi “alapcsőletételkor” 200 millió eurósra prognosztizált beruházás finanszírozásának szervezése jóval több időt vett igénybe a tervezettnél.

Idén biztosan nem készül el (balatonring.hirnezo.hu)

Idén biztosan nem készül el (balatonring.hirnezo.hu)

“Kereskedelmi bankok a jelen helyzetben nem képesek a beruházás finanszírozására, ezért a Share Capital a Magyar Fejlesztési Bankkal kezdett tárgyalásokat egy a pálya megépítéséhez szükséges összeg felét kitevő, mintegy negyvenöt millió eurós hitel folyósításáról. Februárban a projektmenedzsmenttel megbízott cég vezetői benyújtották a hitelkérelmet és a beruházás üzleti tervét az MFB-nek, ám az ezt követő megbeszélésen a Bank vezetői elmondták, hogy más koncepció alapján tudják csak elképzelni a pálya finanszírozását. Az egyeztetésen elhangzottaknak megfelelően megkezdődött a hitelkérelem átdolgozása – az új változat rövidesen benyújtásra kerül” – áll a közleményben, amely szerint a Share Capital eddig mintegy hatmilliárd forintot költött a projektre, és rendelkezésére áll az építési költségek 50 százaléka, 45 millió euró is.

A cég szerint a pályának meg kell épülnie, mivel ez a magyar állam és a beruházó szándéka egyaránt, de főképpen ez az ország érdeke is: a Balatonring egyik motorja lehet a kifulladásban lévő turizmus újbóli felvirágzásának és a régió fejlődésének.

“A beruházást felügyelő Grupo Miltont és a cégcsoportunkhoz tartozó Logistic Land Rt-t szoros kapcsolat fűzi a magyar motorsporthoz: létrehoztak egy magyar csapatot, amelyben Talmácsi Gábor világbajnoki színvonalú motorral tud majd versenyezni, biztosítva ennek minden anyagi és egyéb feltételeit, miközben a magyar támogatók elmaradtak. Így cégcsoportunk biztosítja, hogy a magyar világbajnok a legjobb eséllyel induljon 2009-ben is a világbajnoki címért.” – áll a közleményben.

“Ez igaz, valóban megkaptuk a segítséget a csapat létrehozásához és támogatásához” – mondta az MTI érdeklődésére Talmácsi Gábor. “Sajnálom, hogy a csapatnak a gazdasági válság miatt nem találtunk magyar támogatókat is.”

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik