Élet-Stílus

Több homok és nagyobb biztonság a Dakaron

A szervezők több dűnés szakaszokat ígérnek a jövő évi, szintén Argentínában és Chilében esedékes Dakar-ralin, és a biztonságra is nagyobb hangsúlyt fektetnek.

A Buenos Airesből keltezett hétfői közlemény szerint a 2009-es versenytől eltérően jobban elosztják majd a szakaszokat a két ország között – azaz Chile az idei kettőnél többet rendezhet.

A szervező cég, az Amaury Sport Organisation (ASO) arra törekszik, hogy növekedjen a dűnés terepszakaszok száma, továbbá a biztonságot szem előtt tartva jelezte, „megszűri” a jelentkezőket. Ezzel egyben kiegyenlítettebbé válhat a mezőny.

„Nagyon pozitív dolog lenne, ha a szervezők ellenőriznék a résztvevők fizikai állapotát, meggyőződnének arról, nincs-e valamilyen komolyabb betegségük, és egyáltalán képesek-e arra, hogy kibírják egy ilyen hosszú és nem mindennapos viadal megpróbáltatásait – mondta az MTI érdeklődésére Szalay Balázs, aki a 22. helyen zárt az autósok között az idei Dakaron. Ehhez hozzátette: sok amatőr pilóta még elképzelni sem tudja, mit jelent hosszú órákat eltölteni a sivatagban víz nélkül.

Szalay Balázs arra a kérdésre, hogy indul-e a soron következő „sivatagi show-n”, csak ennyit mondott: „Hol van az még?”

Az autósoknál De Villiers nyert az első dél-amerikai Dakart (MTI/EPA)

Az autósoknál De Villiers nyert az első dél-amerikai Dakart (MTI/EPA)

Francisco Vidal chilei kormányszóvivő február 24-én jelentette be, hogy a „nagy sikerre való tekintettel” ismét argentin és chilei helyszíneken rendezik majd meg a Dakar-ralit, a világ legnagyobb és legnépszerűbb tereprali versenyét. A helyszín kijelölésénél fontos szempont volt, hogy 2010-ben Argentína és Chile a függetlenségük kikiáltásának bicentenáriumát ünnepli.

A korábban Afrikában zajló Dakar-ralit terrortámadások veszélye miatt fújták le 2008-ban, majd rendezték meg az idén Dél-Amerikában, pontosabban Argentínában és Chilében.

A tavalyi törlésről egy nappal a rajt előtt, január 4-én határoztak; a verseny 1979 óta íródó históriájában példátlan döntés azért született meg, mert nem lehetett garantálni a résztvevők testi épségét a nyolc mauritániai szakaszon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik