Élet-Stílus

Költségcsökkentő módosítások a MotoGP-ben

A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) megváltoztatott néhány szabályt a gyorsaságimotoros-vb-t illetően, mindezt a költségek lefaragása indokolta.

Több technikai jellegű változtatás (a verdikt szerint kerámia összetételű anyagok nem megengedettek a féktárcsáknál, és a jövőben nem lehet elektronikus indításszabályozót használni) mellett a versenyhétvégék lebonyolításai rendje is módosul.

Az eddigi megszokottól eltérően pénteken nem kerül sor időmérő edzésre, mind a három kategóriában egy-egy szabadedzést írtak ki, a 125-ben 40, 250-ben és a MotoGP-ben 45 percesek lesznek a gyakorlások. Szombaton géposztályonként egy-egy szabadedzést, illetve kvalifikációs tréninget rendeznek.

A rend kedvéért: vasárnap a délelőtti bemelegítést (Warm Up) követően – általában – 11 órától kerül majd sor a futamokra.

Igyekeznek sporolni (MTI/EPA)

Igyekeznek spórolni (MTI/EPA)

További változás, hogy a Cseh Nagydíjat követően, az utolsó nyolc versenyen legfeljebb öt motor használható fel, és az erőforrásokon csak a napi karbantartás engedélyezett.

A 2009-es szezonban során csak két alkalommal, a katalán (június 14.), illetve a brnói verseny (augusztus 16.) után tesztelhetnek a csapatok, és akkor is kizárólag a tesztpilóták.

—-Sávoly: új rendezési terv—-

Sávoly képviselőtestülete megszavazta a Balatonring megépítéséhez szükséges új településrendezési tervet, ami feltétele annak, hogy a beruházás építési engedélyhez jusson – tájékoztatta Bobek József, Sávoly polgármestere az MTI-t.

A sávolyi polgármester beszámolója szerint a szakhatóságokkal előzetesen egyeztetett új rendezési terv egy hónapon át ki volt függesztve a polgármesteri hivatal falára. Ez alatt az időszak alatt nem érkezett érdemi változtatási javaslat, így a testület a tervet módosítás nélkül elfogadta. Bobek József közölte, gyakorlatilag elkészült a település csatornázása, amelynek megvalósítását a Balatonrig beruházói magukra vállalták.

A polgármester kifejtette, jelenleg az okoz gondot a térségben, hogy Somogysámson és Somogyzsitfa között – érintve a motorversenypálya építési területét is – magasan áll a talajvíz. A belvizet folyamatosan szivattyúzzák, így van arra remény, hogy pár hét múlva, mire megkaphatja a beruházás az építési engedélyt, nem hátráltatja majd a munkák megkezdését.

A pénzügyi és gazdasági válság nem ingatta meg a Balatonring beruházóit – mondta Kovács Bence János, a sávolyi beruházást előkészítő és menedzselő Grupo Milton elnöke az MTI-nek.

Sávolyon a több mint 400 millió eurós beruházást a 30 millió eurós törzstőkéjű Share Capital Konzorcium tervezi megvalósítani, amelyet a vezető Sedesa-csoport mellett a Bancaja bankcsoport és a Ballester építőipari vállalatcsoport alkotja azonos részvételi arányban. Kovács Bence János elmondása szerint a sávolyi beruházás befektetőinek 2007-ben 1 milliárd euró feletti volt az adózás utáni nyereségük, a tavalyi évre vonatkozó adatok még nem állnak rendelkezésre.

Magyarország szeptembertől minimum öt éven keresztül házigazdája lesz a vb egyik versenyének. A Magyar GP szeptember 20-i dátummal szerepel a versenynaptárban.

(MTI)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik