Élet-Stílus

Teszt: Ford Fiesta – globálisan új

Az új Fiesta is a Ford kinetikus dizájnsorozatába illik, de itt sokkal látványosabb az átalakulás. Ez lesz az első Ford, ami a világon mindenhol ugyan úgy néz ki. A Vezess.hu tesztje.

Az új Fiesta Ford Verve tanulmányként látott napvilágot 2007-ben. Nem szürkítették bele a Fiestát a kategória sablonjaiba. Megmaradt az agresszív hűtőrács, a szögletes fényszóró, a magas övvonal, és a belső térben is szinte csak a színek változtak.

A Fiesta is a Ford kinetikus dizájnsorozatába illik, de itt sokkal látványosabb az átalakulás, mint a C-MAX vagy akár az új Focus megújulásánál. Talán csak a hátsó szárny erőltetett egy picit. Ez lesz egyébként a Ford első igazi globális forgalmazásra és gyártásra szánt modellje, Európában, Ázsiában, Ausztráliában és Dél-Amerikában is ugyanez a forma gördül le a gyártósorról (Amerikában ugye eddig minden Ford teljesen máshogy nézett ki, mint nálunk), igaz, Észak-Amerika és Kína szedánt is kap.

Nagyon új lett

A megnövelt biztonság, a nagyobb utastér és a komfortosabb vezetési élmény mellett az autó mérete és súlya megegyezik az elődével. A trükk a Mazda2 gyártási módszereinek átvételében van, a súlycsökkentés elsősorban a karosszériához felhasznált kétféle acél alkalmazásában rejlik. Ez első hangzásra nem mindenkinek lehet hírértékű, pedig elég csak a fogyasztásra gondolni, ahol egyáltalán nem elhanyagolható szempont az autó tömege.
Fiesta kivül-belül (vezess.hu)

Fiesta kivül-belül (vezess.hu)

Az autó magassága egyébként 3,5 centivel csökkent, a csomagtartó viszont 284-ről 295-literesre nőtt, amivel sikerült a közvetlen konkurensek, a Peugeot 207, az Opel Corsa és a Fiat Grande Punto fölé kerekedni.

Már a külső dizájnt szemlélve is csupa újszerű megoldást látni. A formák legalább akkora újdonságként hatnak, mint anno az új Civic-ben az űrhajós stílus. A Fiesta esetében a mobiltelefonos párhuzamot le sem tagadhatnák. A Birodalmi Sasra vagy egy Transformers figurára emlékeztető középkonzol tervezésekor nem titkoltan a maroktelefonok egyszerűségét próbálták elcsenni.

A stílus nagyon egyedi, de ezzel még nem sikerült teljes mértékben elvenni a hangsúlyt a sajnálatosan rossz minőségű műanyagokról, a pontatlan váltóról. Utóbbi talán a túlzottan lent fogó kuplungnak köszönhető. Emellett viszont nagyon pozitív, hogy a méretcsökkenés ellenére elöl-hátul egyaránt kényelmesen elférni.

Nem versenyló

Sajnos az egyetlen pozitívum, amit erről a motorról el lehet mondani, hogy nagyon kedvező fogyasztási adatokat produkál, még a városi autózás során is. Egyszer sem mentünk vele országúton vagy autópályán, és így fogyott 5,8 liter. Talán ez az adat hat annyira pozitívan, hogy elnézzük a motor további gyengeségeit. Sajnos elég hangos is az erőforrás, amiből viszont nem sok minden szűrődik be az autó belsejébe az átalakított szigetelésnek köszönhetően.

A városban nem nagyon lehet fickósan közlekedni vele, de azért lomhának sem mondanám. Érdekes, hogy a kiemelkedően jó fogyasztási adatok nem ezt támasztják alá, de mintha elférne benne a hatodik sebesség is. Hamar el lehet érni azt a fordulatot ötödikben, amikor egy jóérzésű ember már felváltana hatodikba.

A Ghia felszereltségű modell 3 775 000 forintos vételárával nem éppen a legjobb vétel a közvetlen konkurensek közül, igaz, a többiek két-három éve újultak meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik