Élet-Stílus

Nem várt „siker” a Yahoo!-nál

A Yahoo!-nál megtette hatását az átszervezés. A cég ugyan 303 milliós mínuszban zárt, az elemzők várakozásainál mégis lényegesen jobban teljesítette utolsó negyedévét.

A részvények nyeresége 18 cent volt, a cég eladásai pedig, a partneroldalak bevételeit leszámítva elérték az 1,38 milliárd dollárt az utolsó negyedévben. Míg az elmúlt év utolsó három hónapjának amerikai eladásai két százalékkal nőttek, az Amerikán kívüli eladások tíz százalékkal csökkentek, ami az összes eladás valamivel kevesebb, mint másfél százalékos csökkenését jelenti.

A nemzetközi egységek egy részének felszámolását és a munkaerő 10 százalékos leépítésének a költségét is beleszámítva összesen 303 milliós veszteséggel zárta az utolsó üzleti negyedévet a Yahoo!. A következő negyedévre 1,53 és 1,73 milliárd közti eladást jósolt magának a kaliforniai vállalat. A cég bevételeinek nagyrésze a Google-el ellentétben nem a kereséshez kapcsolódó hirdetésekből származott. Míg a kereséshez kapcsolódó reklámok piaca 25 százalékkal az oldalakon elhelyezett egyéb hirdetéseké 18 százalékkal nőtt tavaly, írja a Bloomberg.

A Microsoft az előző évben felajánlotta, hogy részvényenként 33 dollárért felvásárolja a céget, miután ezt elutasították a Yahoo! keresőoldalának a felvásárlására tett ajánlatot. A cég frissen kinevezett igazgatója Carol Bartz állítja, hogy nem áll szándékában eladni a vállalatot és hogy a cég feldarabolását és részenkénti értékesítését is elképzelhetetlennek tartja. Ugyanakkor néhány nappal a kinevezése után, Steve Ballmer a Microsoft igazgatója és Roy Bostock a Yahoo egyik vezetője New Yorkban tárgyaltak. Azt nem lehet tudni, hogy a most közzétett negyedéves jelentés, milyen hatással lesz majd a Microsoft vételi szándékára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik