Élet-Stílus

Kisebb tévé kell a válságban

Minden év legfontosabb eseménye a szórakoztatóelektronikai termékek piacán a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show). Úgy tűnik, az idén itt is majdnem minden a válságról szól majd.

Már látszik, hogy a recesszió szélesedése a kisebb, takarékosabb és zöldebb termékek felé kényszeríti a szórakoztatóelektronikai gyártókat is. A legfontosabb jelszó a takarékosság, ami miatt a korábban hivalkodó, többméteres, gigantikus tv-k háttérbe kerülhetnek. A fókuszba most, a “cool” és dizájnos helyett, a megbízhatóan működő és funkcionális kerül – állítja Stephen Baker, az amerikai NPD marketingügynökség elemzője.

A vásár minden szempontból kisebb lesz idén. Míg tavaly 141 ezer látogatóval zárt az esemény, addig most 130 ezer körüli érdeklődőre számítanak. A kiállítók létszáma is megcsappant, és a tavalyi 3000 helyett „csak” 2700 lesz jelen a közel 160 ezer négyzetméternyi területen.

Kisebb tévé kell a válságban 1

A kiállítás hangvétele is változik, állítják a szervezők. A korábbiakkal ellentétben rengeteg cég kért kisebb tárgyalóhelyiségeket, minden bizonnyal azért, hogy nyélbe is üthessenek néhány kontraktust. Ez nem volt jellemző a rendezvényre, idáig inkább egy gigantikus show volt a CES, mint az üzletkötések helyszíne – hangsúlyozta Jason Oxman a CES szervezőinek részéről.

A takarékosság szellemében, termékcsoportonként vizsgálva, leginkább a 300-400 dollár körüli netbooknak áll a zászló. Ezek népszerűsége töretlen, és egy előrejelzés szerint idén már több mint 21 millió mininotebook találhat gazdára, ami 85 százalékos növekedés az előző évhez képest. A nagy népszerűség persze nem hagyja érintetlenül az árakat sem és a remények szerint már idén elérhető lesz a 200 dollár alatti álomhatár. A csatasorba álló gyártók közül, a várakozások szerint, a Sony is itt mutatja majd be saját minijét.

Bővülhet a Sony-család

Bővülhet a Sony-család

Az örök slágernek tekinthető tv-készülékeknél is lehetnek azért nagy dobások, a tavaly debütált OLED vagyis organikus fénykibocsátású elektrodiódás tévékből jönnek az egyre vékonyabb, takarékosabb és természetesen jobb képminőséget nyújtó modellek.

Nagy a várakozás a 3D-s megoldások körül is, amióta az Imax mozik beindultak, ám a nappalikban még nem sikerült igazi áttörést elérniük a televíziógyártóknak. A TDVision cég viszont most olyan készüléket mutat be, amely egyformán képes kettő és háromdimenziós megjelenítésre is. A rendezvényen debütál a Fox csatorna által 3D-ben is sugárzott főiskolai amerikai futballmeccs is.

Továbbá itt lesz az LG első olyan LCD tévéje is, ami már 480-szor frissül másodpercenként. Elég gyorsan ahhoz, hogy bármilyen száguldó Forma 1-es autóról tűéles képet adjon.

480 MHz, forma 1-es sebesség

480 Hz, forma 1-es sebesség

A televíziók netes kapcsolatában is megtörténhet az áttörés. A Yahoo! bemutatja ugyanis azt a készüléket, amellyel a tévézés hagyományos élménye nem vész el az internetes televíziózással sem. A rendszer hozzáférést enged például a Flickr képmegosztóhoz, amellett hogy a YouTube videók is elérhetők.

Képmegosztás másképpen

Képmegosztás másképpen

A vezeték nélküli készülékeknél az érintőképernyő az egyértelmű divat. Sokan várják azt a terméket, amely nyomába eredhet az iPhone-nak. Az egyik esélyes a Palm Inc. mobilja lenne. A telefonról még csak találgatások vannak, ám a cég sajtómeghívója szerint nagy dobásra készülnek.

Palm Treo lenne az újdonság?

Palm Treo lenne az újdonság?

Mindezeken túl számos egyéb apró újdonság lesz jelen, mint a Monster Cable, amely azt ígéri, hogy teljességgel megszünteti a felesleges energiaszivárgást, amikor egy számítógép vagy annak bármely perifériája használaton kívül van.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik