Élet-Stílus

Leáldozóban Beckham csillaga?

Tíz év után véget ért David Beckham és az üdítőital-óriás Pepsi közti együttműködés. Mivel nem ez az első vállalat, amely az utóbbi időben megvált a futballikontól, felvetődik a kérdés, hanyatlóban-e a Beckham márka?

A Beckham-büdzsét nem fogja túlságosan megrengetni a Pepsivel felbomlott szerződés. A sztár 2007-ben igazolt a Los Angeles Galaxyhez (januártól kölcsönben Itáliában futballozik), és az amerikai klubnál fizetése mellett a mezeladásokból, a szponzori szerződésekből és a jegybevételekből is részesedik. Így öt év alatt mintegy 250 millió dollár üti a markát.

Élethosszig tartó szerződése van az Adidasszal is, ami további 160 millió dollárt hoz a konyhára.

Az AdAge mégis azt fejtegeti, a tengerentúli igazolással csökkent-e a sztár reklámértéke Európában és az ázsiai piacon.

Nem sokkal a Los Angeles Galaxyval kötött szerződést követően egyik legnagyobb szponzora, a Gillette intett búcsút David Beckhamnek.

Ugyan a részletek nem ismertek, néhányan úgy vélik, Beckham, aki évek óta tudatosan építi saját márkáját, jobban bele akart szólni a Gillette imázsba, mint azt a vállalat hagyta volna.

Az amerikai bajnokság szünetében Milánóban futballozik (MTI/EPA)

Az amerikai bajnokság szünetében az AC Milant erősíti (MTI/EPA)

Mások szerint a borotváiról híres vállalat elsősorban az európai és ázsiai piacon használta az angol labdarúgósztárt, így igazolása nem volt túl szerencsés a Gillette számára.

Hogy megválnak a bejáratott reklámarctól más brandek is, az még kérdéses. A tucatnyi szponzori szerződés közül az idén jár le Beckham Motorolával kötött együttműködése.

A nemrég Ázsiában futott RAZR2 kampányban nyújtott teljesítménnyel a vállalat meg volt elégedve, de a szerződés meghosszabbítására vonatkozó kérdések elől kitért a Motorola.

A szakértők szerint az is Beckham ellen szól, hogy a legjobban fizetett sportolók közt tartják számon. Ez pedig a 2009-es évben, amely előrejelzések szerint jelentős megszorításokat hoz a marketing szakma számára, rossz ómen lehet, mivel egy a futball számára jelentősebb csapat feltörekvő játékosát sokkal olcsóbban megszerezhetik a vállalatok, mint a futballikont.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik