Élet-Stílus

Három biztosító nyert a kötelező kampányon

A netrisk.hu vasárnapi összesítése szerint a novemberben megkötött biztosítások száma elérte a 160 ezret. Az ügyfelek számát összességében az Allianz, a Wabard és a Genertel tudta növelni.

Az összes többi piaci szereplő részesedése csökken vagy stagnál. A kötelező biztosítások felmondására adott egy hónapos határidő hétfőn jár le, így a közlés szerint a felmondások összesített adatai gyakorlatilag véglegesnek tekinthetők.

Az új szerződések 31 százalékát az Allianz kötötte, míg a most debütált Wabardot a kötelezőt váltók 15 százaléka választotta. A felmondott szerződések számában is az Allianz áll az élen, ám mivel a biztosítótársaság csaknem kétszer annyit nyert, mint vesztett, összességében is a novemberi kampány egyik legnagyobb nyertese. A felmondott és megkötött szerződéseket együttesen mérlegelve ugyanakkor a legnagyobb ügyfélszám-növekedést a Wabard könyvelheti el.

A legnagyobb vesztes a K and H Biztosító, mely az összes felmondott szerződés tíz, az újonnan kötötteknek viszont csupán két százalékát tudhatja a magáénak, de a nagy vesztesek kötött van a TIR is, mely új ügyfelet gyakorlatilag nem tudott szerezni.

Ha csak a megkötött új szerződések számát néznénk, a harmadik legsikeresebb a kampányban a Közlekedési Biztosító Egyesület (KÖBE) lenne, ám ha a felmondott szerződéseit is számba vesszük, látható, hogy a biztosítási egyesület csak megtartani tudta piaci részesedését, míg a kevesebb új ügyfelet szerző Genertel még növelte is, mivel jóval kevesebb szerződést vesztett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik