Élet-Stílus

Piacon az új Maruti

A japán Suzuki indiai leányvállalata, a Maruti Suzuki India Ltd. bevezette a piacra legújabb kisautóját, az "A-Star" modellt, az elsőt a Suzuki-típusok közül, amelyet az új, 998 köbcentiméteres, KB-sorozatú benzines motorral szereltek. A motor kifejlesztése 12 milliárd rúpiába (240 millió dollár) került.

A modell kizárólagos gyártója a Maruti, és az új kiskocsitól az export jelentős növekedését is várják az indiai cégnél, amely a kisautók legnagyobb gyártója Indiában. Európában a Nissan Motor Co. fogja árusítani az “A-Start” jövő év elejétől.

A mostani, ínségesebb időkben a vevők világszerte előnyben részesítik az olcsóbb, takarékosabb autókat. Mindazonáltal a Maruti számára eddig nem volt jó az év: üzleti éve októberrel zárult első hét hónapjában 446 525 autót adott el, csak 3,7 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt, és az exportja várhatóan az előző évi szinten alakul ebben az üzleti évben.

Az új modellt Indiában, fölszereltségtől függően, 346,755 rúpia (1,495 millió forint) és 411 775 rúpia (1,776 millió forint) között kínálja a cég.

A japán Suzuki autógyár 54,2 százalékos tulajdonában lévő Maruti Suzukié az indiai piacnak közel a fele, de mind erősebb versennyel kel számolnia a dél-koreai Hyundai, az amerikai General Motors és az olasz FIAT részéről. A legnagyobb nyomásra a kisautók piacán számíthat, miután a szintén indiai Tata Motors és a Bajaj Auto – utóbbi a francia Renault-val és a japán Nissannal együttműködésben – árusítani kezdi saját kisautóit az eddig rohamosan bővült indiai piacon

Ajánlott videó

Olvasói sztorik