Élet-Stílus

Navigátor nélkül is gyors volt Loeb

Takuma Sato nyerte a csapatok első téli tesztjét Barcelonában. A japán versenyző a Toro Rosso gépét próbálgatta, miközben egyre több 2009-es elemmel szerelt gép is körözött. Loeb tartotta a lépést az F1-pilótákkal, Piquet-t és Sutilt is elverte.

Megkezdődött a felkészülés a 2009-es idényre, a csapatok Barcelonában tesztelnek. A Toyotát kivéve az összes alakulat körözött hétfőn a spanyol városhoz közel eső pályán.

A próbák során már megjelentek a 2009-es újítások, több autóról lekerültek a kis szárnyacskák, a Honda a jövő évi első, a Williams a 2009-es hátsó szárnyat is tesztelte. A BMW még tovább ment: már egy átmeneti autóval körözött, ami sejtetni engedi, mire is számítsunk a jövő évben. Emellett persze a csapatok megkezdték az adatgyűjtést a jövőre visszatérő slick gumikról is és a KERS-ről is.

Az ötszörös ralivilágbajnok az F1-es autókat is érzi (MTI/EPA)

Az ötszörös ralivilágbajnok az F1-es autókat is érzi (MTI/EPA)

A versenyzők legtöbbje még pihent hétfőn csak Robert Kubica, Nelson Piquet, Sebastian Vettel és Adrian Sutil körözött. Egyes gárdák hivatalos tesztpilótáikat dolgoztatták, máshol új embereket is kipróbáltak egy szerződés reményében. Így bemutatkozott a Forma-1-ben Bruno Senna, míg a Toro Rossónál újra autóba ült Takuma Sato is.

Nem is puskázta el a második lehetőséget a japán, ő teljesítette a legtöbb kört (121), és a slick gumikon hajtva leggyorsabbként zárt. Senna sem panaszkodhat, bár a gyár tesztpilótájától elmaradt, de jóval gyorsabb volt Lucas di Grassinál. Mindketten esélyesek, hogy Rubens Barrichello helyére kerüljenek a Hondához.

Igazán jó nap volt ez a Toro Rossónak, hiszen másik kiszemeljük Sebastien Buemi biztosította be a kettős sikert, alig elmaradva Satótól. A harmadik helyen a Honda tesztpilótája, Alexander Wurz zárt. A 2009-es aerodinamikai elemekkel, a KERS-sel és új oldaldobozokkal felszerelt BMW-vel Kubica a hetedik helyig jutott, ideje 1,5 másodperccel marad csak el az elsőtől.

Kiemelkedően teljesített Sebastien Loeb is. Az ötszörös ralivilágbajnok szponzorának, a Red Bullnak köszönheti a lehetőséget, hogy kipróbálhatta a csapat F1-es gépét. A francia korábban már vezette a Renault autóját is, így nem meglepő, hogy tartotta a lépést a pályautósokkal, 8. lett.

Barcelonai tesztek, első nap:
1. Sato (Toro Rosso) 1:20.763 (121 kör)
2. Buemi (Toro Rosso) 1:21.071 (117)
3. Wurz (Honda) 1:21.198 (77)
4. De la Rosa (McLaren-Mercedes) 1:21.417 (65)
5. Badoer (Ferrari) 1:22.038 (93)
6. Pafett (McLaren-Mercedes) 1:22.235 (47)
7. Kubica (BMW-Sauber) 1:22.341 (56)
8. Loeb (Red Bull-Renault) 1:22.503 (82)
9. Piquet (Renault) 1:22.560 (80)
10. Klien (BMW-Sauber) 1:22.883 (53)
11. Hulkenberg (Williams-Toyota) 1:23.467 (116)
12. Liuzzi (Force India) 1:23.794 (86)
13. Sutil (Force India) 1:23.832 (88)
14. Gene (Ferrari) 1:24.117 (32)
15. Senna (Honda) 1:24.343 (39)
16. Van der Garde (Renault) 1:24.908 (27)
17. Di Grassi (Honda) 1:24.908 (48)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik