Élet-Stílus

Megnyitják a budai alsó rakpart egy részét

Szerdától újra közlekedhetnek majd az autósok a Budai alsó rakparton a Margit híd és az Erzsébet híd között.

“Hamarosan befejeződnek a budai Duna-parti főgyűjtőcsatorna építésének azon munkálatai, amely miatt korábban le kellett zárni a budai alsó rakpartot a Margit híd és Erzsébet híd között. November 5-től újra lehet közlekedni ezen az szakaszon, mindkét irányban. Az Attila úton október 31-én visszaállt az eredeti forgalmi rend” – olvasható az Élő Duna projekt közleményében. A rakpartszakasz megnyitása után azonban még várható munkavégzés a Lánchíd és a Margit híd között.

A több mint két hónap alatt elkészültek azok a munkák, amelyekre az alsó rakparton meglévő és a felső rakpart alatt újonnan épülő csatornaszakaszok összekötéséhez volt szükség. A lezárást kihasználva az alsó rakpart érintett szakaszán a Fővárosi Gázművek felújította a gázvezetékeket – tette hozzá a közlemény.

A főgyűjtőcsatorna építésével egybekötve a Döbrentei tér és a Batthyány tér között felújítják a villamossíneket, ezért november 10-étől várhatóan jövő év május elejéig a 19-es és a 41-es villamosok csak a Döbrentei térig közlekednek. Az utasokat pótlóbuszok szállítják tovább az eredeti végállomásig, a Batthyány térig.

A Döbrentei téren folytatódik a munka, ami miatt szerdától ideiglenes sávokon haladhatnak a Tabán felé közlekedő és az alsó rakpartra kanyarodó autósok, és a bicikliút egy részét is lezárják. Az eredeti forgalmi rend előreláthatólag 2009 májusában áll helyre a Döbrentei téren és a Várkert rakparton.

A tervek szerint a budai alsó rakpartot a Margit hídtól a Lágymányosi hídig 2009 januárjában vehetik birtokba újra az autósok, kétirányú közlekedéssel – olvasható a közleményben.

A budapesti központi szennyvíztisztító telep és kapcsolódó létesítményei beruházás összköltsége mintegy 430 millió euró, amelynek 65 százalékát a kohéziós alapból az Európai Unió finanszírozza, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állja.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik