Élet-Stílus

Kimi beállította Schumacher csúcsát

admin
admin

2008. 10. 02. 13:46

Bár a bajnoki címétől lassan elbúcsúzhat, azért valamiben mégis első lesz idén Kimi Räikkönen: a ferraris rekordot állított be a versenyeken futott leggyorsabb köröket illetően. A BMW-nél az anyagi problémák ellenére marad jövőre is a Rosberg-Nakajima-páros.

Hiába nem szerzett pole-t a Francia Nagydíj óta, és hiába győzött utoljára még áprilisban, Kimi Räikkönen így is a Forma-1 leggyorsabb pilótája. A világbajnok a Szingapúri Nagydíjon idén tizedik alkalommal futotta a verseny leggyorsabb körét, és ezzel rekordot állított be.

2004-ben Michael Schumacher, a rá következő évben pedig maga Räikkönen gyűjtött egy idényben ennyi leggyorsabb kört, ebben a szezonban pedig még túl is szárnyalhatja ezeket az eredményeket.

A címvédésnek jobban örülne (MTI/EPA)

A címvédésnek jobban örülne (MTI/EPA)

A finn az eddigi 15 futamból Spanyolországban, Törökországban, Monacóban, Kanadában, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Magyarországon, Belgiumban, Olaszországban és Szingapúrban könyvelhette el magát leggyorsabbnak, azaz egyedül kétszer annyi alkalommal, mint a többiek – Nick Heidfeld és Heikki Kovalainen 2-2 futam, Felipe Massa egy futam – összesen.

Érdekes azonban, hogy Räikkönen versenyeken mutatott sebessége egyáltalán nem tükröződik az időmérőkön, ugyanis a kvalifikációs eredménylistán csak a negyedik helyen áll 4,8-es átlagával Kovalainen (3,8), Lewis Hamilton (3,2), és csapattársa, Felipe Massa (2,8) mögött. A pole-okat illetően Massa és Hamilton osztozik az elsőségen 5-5 „győzelemmel”, míg a világbajnok mindössze kétszer rajtolhatott az első kockából.

—-Kölcsönből él a Williams, de Rosberg marad—-

A Williams csapat a legújabb jelentések szerint 2007-ben már másodszorra zárt veszteséges évet, és növelte az adósságát. Az istálló eközben bejelentette, hogy pilótafelállása 2009-ben változatlan marad.

Míg a Williams 2005-ben még 60 millió dolláros profitot termelt, addig 2006-ban és 2007-ben már összesen 88 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el. A mezőny egyetlen nem autógyártó vagy milliárdos tulajdonában lévő alakulata kölcsönökből él.

A Frank Williams és Patrick Head tulajdonában lévő csapat idén a kölcsönökkel együtt nagyjából 160 millió dollárból gazdálkodik, ami messze alulmúlja a 400 milliós keret közelében vagy épp felette mozgó Toyotát, Hondát, Ferrarit, McLarent és Renault-t.

Míg a grove-i csapat „kuporgatni” kényszerül, addig a Toro Rossóról kiderült, hogy a kiscsapat 2007-ben már hasznot is hajtott. A korábban Minardi néven futó alakulatnál erre tíz éve nem volt példa. A faenzaiaknak idénre még jobbak a kilátásaik, ugyanis a kiváló bajnoki szereplés még több pénzt hozhat.

A Toro Rosso olaszországi győzelme és pénzügyi sikere azonban biztosan nem okoz örömet a jelenleg a konstruktőri versenyben nyolcadik helyen kullogó Williamsnél. A vásárolt kasztnik legelszántabb ellenzője ugyanis eddig is Frank Williams és csapata volt, ha pedig ők idén újra buknak, míg az üdítős gárda kaszál, Sir Frank biztosan nem lesz hajlandó semmilyen kompromisszumra ezen a téren.

A csapat a nehéz anyagi helyzet ellenére bejelentette, hogy mind a két pilótáját megtartja, és a következő szezonban is náluk versenyez majd Nico Rosberg és Kazuki Nakajima. A tesztpilóta személye sem változik, ezután is a fiatal német tehetség, a Forma-3 Euroseries bajnokesélyese, Nico Hülkenberg tölti be a szerepet a csapatnál.

A Williams bejelentésével az is biztossá vált, hogy a múlt héten meglebegtetett Heidfeld-Rosberg-cserére nem kerül sor.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

BELGRADE, SERBIA - MAY 27: Leonardo (C) of Partizan celebrate with the fans after the final match of Serbian Cup between Fc Partizan and Fc Crvena Zvezda on May 27, 2017 in Belgrade, Serbia. (Photo by Srdjan Stevanovic/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.