Élet-Stílus

Teszt: BMW 520d – elitfokozat

admin
admin

2008. 09. 02. 16:43

Nehézkesebben fordul, mint egy hármas, rosszabbul megy és persze drágább is. Viszont tágasabb, és ami a legfontosabb: elegánsabb autó az ötös BMW. Akiknek a presztízs a lényeg, íme, itt a belépő kategória az elit osztályba.

Ezúttal a legolcsóbb alapkivitellel kerülhettünk közelebbi kapcsolatba, ami természetesen magában hordozza az EfficientDynamics főbb jellemzőit, kivéve a leglátványosabb Auto Start-Stop-funkciót.

Egyébként furcsa, hogy a legolcsóbb modell jelen esetben éppen egy dízelmotorral szerelt változat. Kisebb kategóriájú autóknál 700-800 ezer forintos többletre is számíthatunk, ha inkább gázolajra vágynánk. Nem véletlen, hogy a felső kategóriában messze a dízelek fogynak jobban.

Ez a “legolcsóbb” jelző egy cseppet sem észlelhető az autóban ülve. A BMW-re jellemző, hogy belül szinte semmit nem lehet észlelni a többmilliós eltérésekből. Ha például megnézzük a közel 20 milliós 530xd-t belülről, nincs túl nagy eltérés a 10 milliós 520d-hez képest. Ez lényeges, ugyanis a menetdinamikában már természetesen van észlelhető különbség. Az 520d alacsony fordulaton nagyon kevés, ami lefulladás közeli állapottal jelentkezik. Hozzá lehet szokni, de azért nem jó érzés nagy gázzal, kis kuplunggal indulni minden alkalommal.

Képgaléria (vezess.hu)

Képgaléria (vezess.hu)

És akkor a lényeg: a BMW 520d a legkevesebb környezetkárosító szén-dioxidot pöfögi ki magából a kategóriájában. Ez elképesztően fontos, mert a nyugati autógyárak élethalálharcot vívnak a minél kedvezőbb adatokért. A Mercedesnél például 160 gramm széndioxid-kibocsátás jellemzi az E-osztály 2,2 literes dízelét, szemben az 520d-nél tapasztalható 136 grammos CO2 auspuffennel.

Hogy miből is áll az EfficientDynamics?
– Harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezés
– Fékenergia-hasznosítás: fékezéskor vagy gázelvételkor a mozgási energiát használva tölti a generátor az akkumulátort, nem akkor, amikor gyorsítunk például, amivel energiát spórol meg
– Állítható hűtőlégterelők: a hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli az ellenállást, és rontja az aerodinamikát. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken a légellenállás, ezzel szintén üzemanyagot lehet megtakarítani, amikor nincs szükség a teljes hűtési kapacitásra
– Optimális váltási pont: kijelzi, mikor kéne váltani
– Alacsonyabb gördülési ellenállású gumik
– Könnyűépítési technológiák: alumínium orr-rész és motor

Egyébként a “kedvezőbb fogyasztás, kevesebb káros anyag (EfficientDynamics)” akció rendkívül fontos a bajor márka életében. Az eladások mellett, a márka arculatának is nagyon jót tett. Talán eljön majd az az idő is, hogy sokan nem a jaszkarizó idiótákra gondolnak a BMW név hallatán.

Ha most megpendítem, hogy nálunk 9,2 litert (igaz városban) evett a nagyon kedvező fogyasztású modell, akkor az rombolhatja némiképp a technológia nimbuszát. Na jó, nem tragikus a dolog. Ez az adat teljesen korrekt a teljesítményhez és a kocsi méretéhez mérve, talán csak látványosabb számokra vágynánk. Hogy akkor miért nem vittük el országjáró fogyasztásversenyre? Majd legközelebb.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.