Élet-Stílus

Tortúra helyrehozni egy e-matricás bakit

admin
admin

2008. 07. 09. 15:10

Egyre többen választanak alternatív módokat az autópályadíjak rendezésére. Ezek sokkal kényelmesebbnek tűnnek a vásárlás pillanatában, azonban sok nyűgöt okozhatnak, ha probléma van velük.

Idén év eleje óta a gépjármű vezetője már a „hagyományos” vásárlásnál is csak egy bizonylatot kap. Ha el akarunk kerülni mindenféle kellemetlenséget, ökölszabályként kezelendő, de az autópálya-kezelő is ezt ajánlja: őrizzünk meg minden ilyen bizonylatot 1 évig! Ez annál is inkább tanácsos, mivel magáról a bírságról is csak villámcsapás-szerűen, valószínűleg a büntetési csekk kipostázásakor fogunk értesülni.

Vásárláskor a legfontosabb, hogy vegyük alaposan górcső alá az összes feltüntetett adatot. Miután aláírásunkkal igazoljuk, hogy a bizonylaton szereplő adatok mindegyike hiteles, gondosan nézzük át. Ha a bizonylatot elvesztettük, kidobtuk és a vásárlás ellenére pótdíjbefizetési csekket kaptunk, akkor már csak többlépcsős menetben orvosolható a baki.

Jó, ha tudjuk mikor és hol vettük a matricát. Az autópálya-kezelő tájékoztatása szerint ugyanis vissza kell fáradni a kúthoz, ahol az úthasználati jogosultságot megváltottuk, és itt kérni kell a bizonylat vagy a számla másolatát.

Eleve kudarc, ha például Budapesten lakunk, és mondjuk Kecskemétről jövet valamikor, valahol nem voltunk elég figyelmesek, és most megbüntettek. A helyzet kilátástalanságát firtatva végül a Molnál (mint a legnagyobb kúthálózattal rendelkezőnél) érdeklődésünkre elmondták, hogy az ő kútjaikon vásárolt matricák igazolásához „elég” az ügyfélszolgálati irodájukat személyesen, vagy telefonon felkeresni, és az alapján, hogy hol, mikor és milyen rendszámra kértünk jogosultságot, már tudnak segíteni. (Hozzá kell tenni, hogy Mol ügyfélszolgálati irodából a társaság honlapja szerint mindössze egy van az Október huszonharmadika utcában, Budán.)

Ezt követően a kapott másolattal be kell fáradni egy autópályás ügyfélszolgálati irodába, és ott bemutatni az igazoló szelvényt a pótdíj elengedéséhez.

SMS-helyesírás

Ha SMS-ben, telefonszolgáltatónál vásároltuk az e-matricát, akkor hiba esetén már nem a virtuális térben zajlik majd az ügyintézősdi. Az igazolóüzenet törlése után itt is minimum két kört kell futni. Első, hogy az adott telefontársaság ügyfélszolgálatán kell részletes SMS-listát kérni, valamint a hó végi számlamásolatot, és ezek birtokában kell bemenni az autópálya-kezelő valamelyik ügyfélszolgálati irodájába.

Az SMS-lista azért szükséges, mert az tartalmazza a vásárlás adatait. A Vodafone-nál elmondták, egy ilyen kérés esetén nem egy kis viszonteladóhoz kell elfáradni, hanem többnyire a plázákban található ügyfélközpontokba. Itt olyan igazolást tudnak adni, amelyen szerepel a vásárlás pontos időpontja, a forgalmi rendszám és a megvásárolt matrica típusa.

Az SMS-es vásárlásnál a számlamásolat csak a vásárlás tényét bizonyítja, de ha rosszul adták meg az adatokat, illetve nem a megfelelő formátumban, akkor sajnos jogosulatlanul használtuk az autópályát. Ezért itt nem mindegy, hogyan írjuk az SMS-t. Egy karaktereltérésnél vagy ha a matrica típusát (heti, havi) rosszul ütöttük be – vagyis nem hagytunk szóközt a rendszám és a matrica típusa között – akkor azt automatikusan 4 naposnak veszi a rendszer. Ráadásul hiába kezdünk el veszettül írogatni, hogy javítsák, a központba automatikusan generált üzenetek érkeznek, ami csak további pénzkidobás a részünkről.

Web

Interneten, illetve telefonon bankkártyás fizetésnél, és a telefonhívásos rendszernél is a vásárlás adatai adatbázisban tárolódnak, amelyet a szolgáltató kérésre bármikor megad. Interneten ezt a felhasználó a bejelentkező kód és a jelszó birtokában legalább maga kérheti le.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.