Élet-Stílus

Már nem halálút az M0-s

Szerencsére az idei évben még nem volt olyan baleset a korábban halálútként is emlegetett M0-son, amelyben valaki életét vesztette volna. A leghalálosabb autópályánk 2008-ban eddig az M1-es.

Az autópályákon közlekedők 11 százalékkal kevesebb balesetet okoztak 2008 első negyedévében, mint egy évvel korábban, miközben 10 százalékkal csökkent a hazai közutakon az esetek száma. Az összesített adatokat megbontva azonban differenciált képet kapunk. Az M5 és az M7 autópályákon nőtt a balesetek száma.

88 személysérüléses baleset történt május elejéig a hazai autópályákon, és ehhez jön még az M0 a maga 12 eseményével. Összesen 135-en szereztek valamilyen sérülést, közülük negyvenen súlyosat.

A balesetekben összesen 10-en vesztették életüket, a legtöbben, heten az M1-esen. Az M5-ösön kettő, az M1-esen egy emberéletet követelt balesetet, a M0-son nem volt ilyen.

Egyébként 2007-ben egyáltalán nem volt halálos balest az autópályákat összekötő gyűrűn, így lassan elfelejthetjük a korábbi halálút kifejezést is.

Az M5-ösön különösen rossz az első negyedéves statisztika, ott 47,1 százalékkal több baleset történt (összesen 25), mint 2007 azonos időszaka alatt, mialatt az M1-esen 35, az M3-ason 30 százalékkal csökkent azok száma. Az autópályákon megsérült személyek 27 százaléka külföldi állampolgár volt, de az M1-esen ez az arány elérte a 48 százalékot.

A féléves kimutatásban biztosan rosszabb képet mutat majd az M0-s, hiszen tegnap tömegkarambol történt, ahol 17-en sérültek meg, még a baleset helyszínére tartó mentőautó is balesetet szenvedett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik