Élet-Stílus

A szinglik mobilja lett az iPhone

Tízből három európai mobil előfizető tervezi, hogy a következő évben iPhone-ra vált át. Ma még főleg szórakoztató eszköznek tartják a telefonkészüléket.

Európában 1,1 millió mobil telefon-előfizető használ iPhone-t – derül ki a Nielsen piackutató felmérésből. Bár ez mindössze az összes mobil használó 0,3 százalékát jelenti, az iPhone óriási mértékben befolyásolja a piacot. Különösen a mobil internetezés széleskörű terjesztésében játszik szerepet. A felmérés szerint különösen a 18-34 éves korosztály mutat érdeklődést az új készülék iránt. Az iPhone tipikus használói köre 35 évesnél fiatalabb, szingli férfi.

Az iPhone használók 63 százaléka csatlakozik az Internethez telefonkészülékén keresztül, ami ötször akkora, mint az átlagos mobil előfizetők körében mért arány. Használói közül nyolcszor annyian (25 százalék) néznek telefon készülékükön videót, mint az átlagos mobilozók. Az iPhone-nal rendelkezők 55 százaléka e-mailt küld vagy fogad (ez az átlagos mobil telefon-előfizetők kilencszerese), míg 15 százaléka él a video játékok lehetőségével, kétszer annyi, mint a mobilozó átlag. Az iPhone-nal rendelkezők 74 százaléka használja a készülék MP3 lejátszóját is, 64 százaléka a Wi-Fi funkciót és 54 százaléka fényképez a készülékével.

Az iPhone európai híveinek közel kétharmada magán célokra használja készülékét, míg 23 százaléka üzleti, hivatali ügyeit intézi vele, de a számlát saját zsebből állja. A megkérdezettek 35 százaléka a technológiai és funkcionális lehetőségek miatt választotta az iPhone-t, míg 26 százalékát az Apple márka vonzotta. További 29 százalék a tetszetős kivitelezés és stílus miatt döntött az iPhone mellett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik