Élet-Stílus

Nem okoztak dugót a kamionok

Nincs különösebb fennakadás a Hungária, a Könyves Kálmán és a Róbert Károly körúton a fuvarozók forgalomlassító akciója miatt. A külső sávban lépésben haladó kamionok nem szabálysértők – ezért a rendőrségnek nem kellett intézkedni – mondta el a FigyelőNetnek Csillag Melinda a BRFK ügyeletese.

A szóvivő tájékoztatása szerint sem a kamionok száma, sem a haladásuk nem ad okot a rendőri intézkedésre. Az indokolatlanul lassú haladás ugyan szabálysértésnek minősül, de ez a forgalom sebességétől függ. Az adott esetben a felvonuló járművek nem akadályozzák a haladást. Csillag Melinda szerint a részvevők száma sem különösebben kirívó a naponta több száz kamiont fogadó útvonalon.

Nézze meg képgalériánkat!

Nézze meg képgalériánkat!

A Fővinform tájékoztatása szerint mintegy harminc teherautó halad a Lágymányosi híd és az Árpád-híd közötti körúton lassú, óránkénti 10-20 kilométer sebességgel oda-vissza a külső sávban.

Nem hivatalos demonstráció

A frissen alakult Közúti Fuvarozók Érdekvédelmi Szervezete arra számított, hogy akár több száz fuvaros is tiltakozik demonstrációjukon a főváros belső kerületeire bevezetett behajtási engedélyek ellen. A demonstrálók akciója ugyanakkor nem is hivatalos, mert nem kaptak rá engedélyt; érvelésük szerint csak élnek jogaikkal, és ott közlekednek, ahol azt megtehetik.

A főváros önkormányzata nem foglalkozik a demonstrálókkal: mint azt lapunknak elmondták, ők másik hét érdekképviseleti szervet tekintenek tárgyalópartnernek, akik azt ígérték, hogy nem csatlakoznak a külső körúton teherautózgatókhoz.

Érvek és ellenérvek

Klinka László, a tiltakozók egyik vezetője szerint a politikusok nem értik, hogy a teherautók csak célforgalomban hajtanak be a belvárosba, mert az átmenő forgalomban résztvevők érdeke a belváros elkerülése a többlet állásidő, illetve üzemanyag-fogyasztás miatt. Ha lenne a várost elkerülő gyűrű, azt a fuvarozók kényszerítő szankciók nélkül is, örömmel használnák.

A drága behajtási engedélyek célja az, hogy a nagy, 12 tonna fölötti áruszállító teherautók a csak a logisztikai központokig közlekedjenek, s a fővároson belül kisáruszállítókkal terítsék az árukat – mondta a FigyelőNet kérdésére Balogh Pál, a Fővárosi Önkormányzat városüzemeltetési és környezetgazdálkodási bizottságának elnöke a rendelet mellett szóló legfontosabb érvet ismertetve.

A szakpolitikus, aki korábban maga is foglalkozott fuvarozással, elmondta: bár az intézkedések kétség kívül sértik a fuvarozók érdekeit, a főváros kénytelen védekezni a nagy teherautók forgalma ellen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik