Élet-Stílus

Légsállal véd a Mercedes roadstere

Megújult formával marad a piacon a lassan hétéves Mercedes SL. A kínálat egy új hathengeres motorral is bővül, ami újabb vevőkört vonzhat a roadsterhez.

1954-óta gyártja az SL modelleket a Mercedes a legújabb luxus jármű 2001 nyarán
mutatkozott be. Mialatt hátul csak kisebb változások vannak – új diffúzoros
lökhárító és trapéz formájú kipufogóvég – az új modellen, addig elöl teljesen
új karaktert kapott az autó.

Ovális helyett trapéz kipufgókkal

Nemcsak lökhárító lett más, de a hűtőmaszk is hangsúlyosabb,
mialatt korábbi két ovális fényszóró helyett egy bumerángformába rejtették a
világítótesteket. Ezekbe nemcsak hagyományos xenon fényszórók kerülhetnek,
hanem intelligens lámpák is, amelyek a körülményeknek megfelelően “ötféle
fényt” bocsáthatnak ki. Van autópálya és kanyar mód is.

Hasonlóan a legendás őshöz két powerdomnak nevezett
domborulat is megjelent a motorháztetőn. A jövőben az oldalsó levegőnyílások
jobban hasonlítanak majd az SLR ilyen elemeire.


A fejtámlákból meleg levegő áramolhat


Belül az új háromküllős kormánykerék és az átrajzolt órák
jelentik a forami újdonságot, persze ahogy az ilyenkor lenni szokott újabb
színek és anyagok tünnek fel az autóban. Így kétfajta minőségű bőr és ötféle
alumníium illetve fabetét közül választhat a megrendelő. A hagyományos
csúcsváltozatban az SL 600-ban finom Alcantara bőr borítás kerül, az üléseken a
kormányon pedig feltünik a V12-es jelzés.

Képgaléria

Képgaléria


Műszaki újdonság a “légsálnak” nevezett megoldás,
amely korábban az SLK roadsterben mutatkozott be. A fejtámlákba épített
szellőzökön át meleg levegőt lehet fúvatni a vezető és utasa nyaka köré, ezzel
hűvösebb időben is kellemessé téve a kabriózást.

A szórakoztató-tájékoztató rendszer is felfrissült. A CD/DVD
tár mellett már SD káryta is csatlakoztatható hozzá illetve a bluetooth
kapcsolattal rendelkező telefonok egyszerűen kihangosíthatók. A 6,5 colos
képernyőn lehet filmet is nézni, persze biztonsági okokból csak akkor, maikor
áll az autó. A rendszerhez hangvezérlés is tartozik, egyes funkciók bemondással
is elérhetők. Aki komoly zenei élményre vágyik kérhet 510 wattos Harman Kardon hifit is.

SL kispénzűeknek is

T

ermészetesen továbbra is kapható lesz V12-es és V8-as
motorokkal is az SL, de az új generáció nyit a kisebb pénztárcájuak felé. A SL
350 mellett ugyanis egy újabb hatnegres változat jelenik meg az SL 280. Persze
231 lóerős motorral sem lesz éppen lusta, vagy olcsó az SL, de szélesebb
vásárlóközönséghez juthat el.


2008-tól az SL350 erősebb lesz, a korábbi 272 helyett 316
lóerős. Az 500-as és 600 modellek ilyen tekintetben nem változnak, viszont az
átlagfogyasztásukból sikerült 0,4 litert lefaragni. Egyelőre hivatalos
információ nincs az AMG modellekről, de tudni lehet, hogy a 612 lóerős SL 65
AMG megmarad, viszont a korábbi 55-ös helyett jön az új SL 63 AMG.

Megjelenik az SL-ben is a direkt kormányzásnak nevezett
megoldás. Ennek alapja a sebességfüggő kormányzás, amelyhez az elkormányzástól
függően változó áttétel tartozik. Továbbra is elérhető lesz az Active Body
Control, amely szériában kerül az 500-as és 600-as modellekbe. Ez nemcsak
csökkenti a karosszéria mozgásait kanyarodáskor, vagy sebességváltozáskor, de
lehetőség van a futómű kényelmesebb vagy sportos hangolásának kivlasztására is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik