Élet-Stílus

Nem kímélik a környezetet a fekvőrendőrök

Több kutatás is azt igazolja, hogy a közlekedésbiztonság szempontjából igen hasznos fekvőrendőrök jelentősen növelik az autók fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Hogy ezért érdemes-e lemondani a sebességkorlátozó eszközökről, az más kérdés.

A brit autóklub (AA) nemrég elvégzett kísérlete után azt találta, hogy a sebességek kordában tartására alkalmazott ún. fekvőrendőrök nagyon rossz szolgálatot tesznek a környezetvédelem szempontjából.

Az AA által egy tesztpályán elvégzett kísérletben egy állandó 50 km/órás sebességnél 100 kilométerenként 4,8 litert fogyasztó autó a fekvőrendőröknél lassítva, majd újra gyorsítva megdöbbentő fogyasztásnövekedést mutatott: az érték közel duplájára, 9,1 l/100 km-re ugrott, a szén-dioxid-kibocsátás pedig ennek megfelelően emelkedett.

Az eredmények egybeesnek a brit közlekedési kutatóintézet által végzett vizsgálattal – ott a tesztek során azt tapasztalták, hogy a szén-monoxid-kibocsátás 82 százalékkal, a nitrogén-oxid pedig 37 százalékkal emelkedett.

Az AA kísérlete során arra is fény derült, hogy a 30 mérföld/órás (nagyjából 50 km/óra) helyett alkalmazott 20 mérföld/órás (nagyjából 30 km/óra) sebességkorlátozás az autók fogyasztását mintegy 10 százalékkal növeli meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik