Élet-Stílus

A minőség jegyében

A mbiciózus tervekben nincs hiány a franciáknál, s ígéretükhöz híven a fejlesztés során a minőségre helyezték a hangsúlyt. Mivel a Renault és a Nissan egy vállalatcsoport, a Nissan amerikai luxusmárkája, az Infinity szakemberei házon belül segíthettek a lehető legjobb minőség elérése érdekében. Erről és a megbízhatóságról persze majd csak hónapok, évek múltán lehet nyilatkozni, de annyi már most biztos, hogy az utastérben látható, tapintható részletek jóval nagyobb presztízst sugallnak, mint a korábbi generációk esetében.


A minőség jegyében 1

A továbbra is ferdehátú ötajtósként és kombikarosszériával kapható Laguna felszereltsége nem lesz szűkmarkú: az újfajta, dupla kamrás oldallégzsák – amely a fejet, a mellkast és a medencét egyaránt védi oldalirányú ütközés esetén – biztosan az alaptartozékok között lesz. Emellett elektronikus rögzítőfékre, elöl kanyarfényszórókra, hátul LED-es lámpatestekre és a Renault-kártya második generációjára is számíthatunk az új Lagunában.

A Renault a 90-es évek második fele óta élen jár a passzív biztonság terén, s a gyár reményei szerint a Laguna lesz az első olyan modell, amely megkapja az Euro NCAP-től a még be sem vezetett hatcsillagos eredményt. A nagyon merev és biztonságos karosszéria, valamint a gazdag felszereltség ellenére az új Laguna mintegy 15 kilogrammal könnyebb az előző változatnál.


A minőség jegyében 2

Ami a motorokat illeti, egyelőre öt erőforrással és hétféle teljesítménnyel indul útjára a modell. Az egyik benzines a Renault és a Nissan közös fejlesztésű, kétliteres, 145 lóerős motorja, a másik az ugyanekkora, 170 lóerős turbó, amelyhez szériá-ban jár a hatfokozatú automatikus váltómű. A legkisebb motor 1,6 literes és 110 lóerős lesz. A francia gyár kétféle dízelt kínál; az alapgép az 1,5 literes, 100 lóerős és nagyon takarékos motor, a másik kétliteres, és a beépített motorelektronikától és turbófeltöltőtől függően lehet 130, 150 és 175 lóerős.

Használati érték dolgában a Sport Tourer nevű kombi a nyerő. A raktér mögött állva a vezető egyetlen kar meghúzásával elfektetheti a teljes hátsó üléstámlát, s ekkor két négyzetméteres területű, sík padlójú, 1,6 köbméteres raktérbe pakolhat.
A különféle tárgyak rögzítését megkönnyítik a zárható oldalsó rekeszek, a félig merev, mozgatható válaszfal, valamint a padló alatti tálca.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik