Élet-Stílus

Új autó, új csapat a Williamsnél

A Williams a főhadiszállásán mutatta be az új autóját, az FW29-est. Nem kis feladat vár az autóra, újra az élmezőny közelébe kell repíteni a patinás gárdát, miután a 2006-os idény borzalmasan sikerült a számára. A korábban kilenc világbajnoki címet elérő brit istálló mindössze négy versenyen tudott pontot szerezni, összesen 11 ponttal nyolcadikként zárt.

Tavaly nem ment

A minőségellenőrzés vezetőjét el is küldték, és távozott az ügyvezető, Chris Chapple is. “A tavalyi szezon után változtatásokra van szükség” – indokolta mindezt Patrick Head, a Williams vezetője. Az új idényre több szakembert sikerült elcsábítani a McLaren, a Renault, valamint a Ferrari csapattól is. Többek között Fernando Alonso korábbi mérnöke, Rod Nelson is a Williams istállóhoz került.

Váltó a Toyota-motorért

Az év elején még remeklő Cosworth-erőforrás a szezon második felére nem már bírta a versenyt az autógyárakkal, ezért aztán a motorszállítónak is mennie kellett. 2007-re a Williams csapatnak sikerült szerződést kötnie a Toyotával, amely rendelkezésre bocsátja a V8-as erőforrásait. Cserébe a Williams saját, ultragyors sebességváltóját adta.

Ugyanakkor nemcsak a motor jelenti az újdonságot a 2007-es modellen, erről Sam Michael technikai igazgató beszélt a bemutatón: “Az új autónk, az FW29 a tavalyi versenygépünk által megkezdett tervezési irányvonalat követi. Maradtunk a zérónyúlványos első felfüggesztésnél, de sok tekintetben teljesen új az autó. Újítottunk viszont az oldalszekrények és a hűtőnyílások kialakításánál. Módosítottunk a motoron és a kipufogórendszeren, hogy csökkentsük a tavalyi meghibásodásokat” – mondta a szakember.

Komoly különbséget jelentenek az FW28-ashoz képest a nagyobb kémények, illetve a keskenyebb motorburkolat. A további átalakítások csökkentik a légellenállást, valamint javítják az aerodinamikai hatékonyságot.

Tesztpilóta és bajnokcsemete

Hiába talált új főszponzort a gárda, nem tudták tovább vállalni Mark Webber magas fizetését. Helyette inkább szerződést kötöttek az igen tapasztalt, tavaly tesztpilótaként dolgozó Alexander Wurz-cal. Az osztrák versenyző mellett Nico Rosberg vezetheti a csapat másik autóját, akinek ez lesz a második idénye a Forma-1-ben. “Alex fontos technikai folytonosságot hoz számunkra abban, hogy megértsük az autó viselkedését, emellett remekül ellátja információval a mérnökeinket, és persze kitűnő pilóta” – jelentette ki Frank Williams.

A csapat eddig egy a tavalyiból továbbfejlesztett autóval vett részt az első hivatalos teszten Valenciában, ahol Kazuki Nakajima tesztelt az autóval. Mostantól azonban a Williams is teljes erőbedobással készül a 2007-es világbajnoki sorozatra, február 6-tól két FW 29-es köröz majd Jerezben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik