Élet-Stílus

Könyvek és mozi helyett hódít az internet

Az internet már most az emberek mindennapjainak szerves részévé vált. A szerepe azonban a legfrissebb felmérések szerint a következő tíz esztendőben ez a tendencia tovább erősödhet.

A 14 és a 49 év közötti korosztály tagjainak 96 százaléka vélte úgy, hogy az internet jelentősége a következő években jelentősebb vagy kisebb mértékben, de nő majd – derült ki a ProSiebenSat1 médiacsoport megbízásából elkészített tanulmányból. A különböző sajtóorgánumokkal, illetve azok olvasásával, hallgatásával eltöltött idő 15 százalékát már most is a világháló mondhatja magáénak. Ez az arány azonban, főleg a szélessávú internet hozzáférések számának növekedésével párhuzamosan, a kutatók szerint folyamatosan nőni fog.

Az internet mellett hasonlóan dinamikus népszerűség növekedés előtt áll a mobil tartalmak és más mobil szolgáltatások piaca is. Ez elsősorban az olcsóbb tarifáknak, az egyre nagyobb elérhető sávszélességeknek és a folyamatosan bővülő kínálatnak (videók, mobil tv stb.) köszönhető.

A harmadik növekvő terület a számítógépes és videojátékok piaca. Ezek a programok elsősorban a fiatal felnőttek körében hódítanak és ehhez jelentősen hozzájárul az új generációs konzolok (Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii) megjelenése is. Szintén nem elhanyagolható szempontot jelentenek az online játékok – különösen a World of Warcraft vagy a Second Life, amelyek egyre több felhasználót kötnek le.

A hagyományos sajtóorgánumok közül a legkedvezőbb helyzetben a televízió van. Az emberek 44 százaléka vélte úgy, hogy a televíziózás új erőre kaphat. A válaszokból kiderült, hogy a felhasználók az új digitális korszak veszteseinek egyértelműen a hagyományos újságokat, a magazinokat, a könyveket, a teletext szolgáltatásokat és a mozikat jelölték meg. Érdekesség, hogy podcast őrület ide, interaktivitás oda, a rádiók az emberek többsége szerint szintén nem számíthatnak sok jóra a következő években.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik