Élet-Stílus

Terepjáró a Peugeot-tól

Terepjáró a Peugeot-tól 1

A Peugeot 4007-es (vezess.hu)




Terepjáró a Peugeot-tól 2

A nagytestvér, a Mitsubishi Outlander (vezess.hu)

Egyre több európai vevő dönt a szabadidő-autók mellett. Míg 2001-ben 325 ezer fogyott belőlük, addig 2006-ban ez a szám eléri a félmilliót is, 2009-re pedig további 35 százalékos piacnövekedést prognosztizálnak.

Meglepő tehát, hogy mindenki akar egy szeletet a tortából? A Renault a Párizsi Autószalonon még csak tanulmányautóval jelezte érkezést, de a PSA konszernről már régebb óta tudni, hogy készülnek. A Mitsubishi Outlander technikáját fölhasználva dobják piacra szabadidő-autójukat. És a Peugeot már itt is van.

Mitsubishi mintára

Bár ez még nem a gyári sajtófotó, arra holnapig még várni kell, azért egyértelmű, hogy a kész 4007-est látjuk. Az 1007 után ez lesz a második modell a Peugeot palettán, amelyiket már nem három, hanem négyjegyű számozás jelöl.

Hátulról egy az egyben az Outlander köszön vissza, a terepjáró orrát azonban jellegzetessé teszi a hatalmas “száj”. 4,6 méteresnek ígérkezik az autó, melynek utasterében – ha követik a Mitsubishit -, akkor 2-3-2-es kiosztásban három sorban, heten utazhatnak majd. Az utolsó sor ülései persze a padlóba hajtogathatóak. Ez egy érdekes megoldás, hiszen jelenleg csak a drágább modellek kínálnak ilyen opciót, mint a Nissan Pathfinder, Mercedes GL, Toyota Land Cruiser, míg a Toyota RAV 4 vagy Nissan X-Trail nem nyújt ilyet.

Év múlva a kereskedőknél

Két benzinmotorról és egy dízelről szólnak a kiszivárgott információk. A Mitsubishitől érkezik a 2,4-es, 16 szelepes, benzines 170 lóerővel, a dízelek azonban a PSA termékei, ezek közül a 136 lovas, kétliteres illetve az új Citroënekben is használt 173 lovas 2.2-es kerül bevetésre.

Elektromos vezérlésű négykerék-hajtással szerelik a kocsikat, ennél alaphelyzetben csak az egyik tengely kerekei hajtottak, ám ha az útviszonyok illetve az időjárás megköveteli, a másik két kerék is beszáll a játékba.

Tavasszal a Genfi Autószalon várható a Peugeot 4007 bemutatkozása, de a vevők csak fél évvel később ősztől juthatnak hozzá. Valószínűleg ugyanezt az utat járja be majd a Citroën változat is, ami C7 néven kerül forgalomba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik