Élet-Stílus

Sprinter, öltönyben

Alig negyedévvel az új generációs S8 piacra dobása után az Audi bemutatta a 6-os széria sportverzióját is. Teljesen más jellegű, mint nagytestvére. Míg az egy szélsőségesen dinamikus luxusautó, az S6-ost inkább sportkocsiként aposztrofálja a gyár.












Sprinter, öltönyben 1


Sprinter, öltönyben 2
Sprinter, öltönyben 3

Az Audi felső középkategóriás csúcsmodellje meglehetősen visszafogott megjelenésű: a dimenziók gyakorlatilag semmit nem változtak, a kerékívek hangsúlyos toldása egy centiméterrel szélesebbé tette a karosszériát, a sportfutómű pedig ugyanennyivel mélyebbre ültette az autót. Az S-széria sportosságát inkább diszkrét elemekkel jelzik, például szolid küszöbkiegészítésekkel, első spoilernyelvekkel, valamint a csomagtérfedél pereméből kialakított apró légterelővel. Ami azonban egyértelműen beazonosítja az autót, az a LED-es nappali fénysáv és a kétszer kettes kipufogóvég.

Az utastérben a középkonzolt karbonbetét fedi, a bőr sportkormányt pedig világos cérnával varrták; de a sportos légkör megteremtését valójában az egybeszabott fej- és háttámlájú, Alcantara-bőr-kombinációval kárpitozott sportülésekre bízta az Audi. Ezek testalkattól függetlenül remekül megtámasztják a törzset, felső búbjuk pedig elég magas ahhoz, hogy ráfutásos balesetben vélhetően a magasabb utasok fejét is hatásosan óvják.













Sprinter, öltönyben 1


Sprinter, öltönyben 2
Sprinter, öltönyben 3

Az S6 vezetője 435 lóerővel gazdálkodhat, ez gyakorlatilag mindenre elég a hétköznapi forgalomban, sőt még jóval több is az elégnél. A tízhengeres, 5,2 literes motor döbbenetes vehemenciával mozgatja az autót, s a változó szelepvezérlésű blokk a sebességtől, a gyorsabb kapcsolásra hangolt Tiptronic váltó aktuális fokozatától és a gázpedál állásától függően morog, üvölt vagy hörög. A motor egyébként a Lamborghini Gallardóból származik, s hangját külön légcsatornákon vezették be az utastérbe.

Megijedni persze nem kell az autótól, mert a quattrohajtás magabiztosan viszi át az útra a hajtóerőt: az alaphelyzetben 40:60 arányú, aszimmetrikus konfigurációnál a körülményektől függően a nyomaték 15-65 százaléka juthat az első tengelyre.

Finoman, a körülményekre odafigyelve kapcsol az automatika, épp csak a vezető óhaja hagyja hidegen: kézi üzemmódban is átveszi a parancsnokságot, ha padlóra tapossuk a pedált. A kerekek elpörgését a fékeken át ható elektronikus differenciálzár fogja meg, így a kocsi oldaldőlés és sodródás nélkül halad a kijelölt íven. Ez persze már az alapjaiban áthangolt futóműnek is köszönhető, amely azonban előszeretettel emlékezteti az utasokat arra, hogy tükörsima aszfaltra tervezték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik