Élet-Stílus

Mindenütt remekel

A felfrissülő távol-keleti konkurencia hatására a tíz éve bevezetett Freelander is teljes mértékben megújult. Ismét mértékadó pozíciót kíván elfoglalni szegmensében.

A Freelander személyautókat is megszégyenítően szilárd karosszériája alatt állandó négykerék-hajtás dolgozik, s egy Terrain Response nevű elektronikus vezérlőprogram szavatolja a szuverén sárdagasztást: a rendszer a motor, a sebességváltó, a központi differenciálmű és a futómű tulajdonságait összehangolva négy alapvető üzemmódban (normál, hó, sár és homok) gondoskodik az optimális tapadási teljesítményről, ezekhez igazítva a menetstabilizátor, a blokkolás- és kipörgésgátló, valamint a HDC ereszkedésszabályzó működését is.


Mindenütt remekel 1

Természetesen a Land Rover is tisztában van azzal, hogy a kompakt terepjárókat elsősorban aszfaltúton használják tulajdonosaik, ezért nagymértékben tökéletesítették a Freelander menetstabilitását és kezességét. A fejlesztőmérnökök személyautókat idéző menetkomfortot ígérnek, s ugyancsak a közutakra optimalizálták az egyelőre két tagból álló motorkínálatot.

A 3,2 literes, soros hathengeres blokk 233 lóereje valódi sportkocsivá teszi a terepjárót. 8,9 mp alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig kerek 200 km/óra. Európában mégis nagyobb sikert jósolhatunk az ugyancsak vadonatúj, 2,2 literes TD4 dízelnek, amely 160 lóerejét 400 newtonméternyi nyomatékkal társítva garantál lehengerlő menetteljesítményeket.


Mindenütt remekel 2

A PSA-csoporttal közösen kifejlesztett blokk részecskeszűrővel is felszerelhető, átlagos üzemanyag-fogyasztása alig 7,5 l/100 km, automatikus sebességváltóval társítva pedig átmeneti túlnyomást is engedélyez a gyakorlatilag turbólyuk nélküli feltöltő. A hatfokozatú automatika, amely egyébként a benzinmotoros kiviteleken alapfelszerelés, kézzel is kapcsolható, programja pedig igazodik a Terrain Response rendszer beállításaihoz.

Egyéb részleteihez hasonlóan belterében is alapvető változásokon ment át a Freelander. Az anyagminőség magától értetődően javult, a lépcsőzetes ülések pazar kilátást és uras kényelmet teremtenek. Az alaphelyzetében 755 literes csomagtér pedig csaknem 40 százalékkal tágasabb, mint az egyébként épp csak öt centiméterrel rövidebb elődé.

A Land Rover kifejezetten prémiumfelszereltséget ígér. S olyan eredeti ötletekkel koronázza meg, mint a nadrágkímélő „tiszta küszöb” megoldás, vagy az első utasülés kenguruzsebe, amely jól hozzáférhető és biztonságos tárolóhely az egyedül utazó sofőr számára.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik