Élet-Stílus

Meglepetések helyett

Az új S80 megalkotása során a Volvo a szegmensben elvárt óvatos fejlődés stratégiáját választotta: az új zászlóshajó emlékeztet elődjére. Mégis alaposan átdolgoztak rajta szinte mindent.

A jól bevált csomaghoz nem csak formai megoldásaiban ragaszkodott a Volvo: a minden elemében új S80-as csak egyetlen árva milliméterrel hosszabb elődjénél. A Ford S-Max padlólemezét hasznosító járműnek ugyanakkor minden egyéb meghatározó dimenziója megnőtt, legfontosabbként a tengelytáv (plusz 44 mm). A nagy autó profilja így nyújtottabb, kecsesebb lett.

A skandináv tematikát az utastérben az S40-es mintájára fejtette ki a cég. A lebegő középkonzol hosszabban nyúlik hátra, a kezelőszerveket pedig azonos elrendezés mellett valamivel konzervatívabb arányok szerint osztották el a felületen. A magjukban digitális kijelzőt rejtő, tiszta rajzú órák árnyékolójának íve változatlan maradt, a műszerfal utas előtti szegmensét azonban kiegyenesítették a tervezők. Ez tartózkodóbb, nagyvonalúbb és némileg amerikaiasabb ízt ad az autónak.


Meglepetések helyett 1

abár a Volvónál hagyományosan a biztonság a fő, az új S80 esetében a gyár fontosabbnak látta az erőforrásokra terelni a hangsúlyt. Itt megint előtérbe kerül a tengerentúli piac: nem titkoltan az ottani vásárlók kedvéért került az autó orrába az XC90-esből már ismert V8-as erőforrás. Mellette még két benzines és mindössze két dízel szerepel a kínálatban; úgy tűnik, az Európában indokoltnál kisebb mértékben keresi a dízelvásárlók kegyeit a Volvo.

A már ismert aktív futómű például, amely mostantól kettő helyett három manuális beállítási lehetőséget kínál, kizárólag a két nagyobbik benzinmotorhoz rendelhető. Az adaptív sebességtartó automatika radarját használó, a ráfutásos baleseti helyzetre figyelmeztető rendszer pedig kizárólag a V8-as opciós listáján szerepel.

Különlegesség is jutott az S80-asba: a BLIS holttérfigyelő berendezés a külső tükörházakba épített érzékelőkből, illetve a két A-oszlop tövében elhelyezett egy-egy figyelmeztető fényből áll.


Meglepetések helyett 2

A nagy svéd limuzin felszerelési listája természetesen mindent – és szó szerint mindent – tartalmaz, ami ebben a szegmensben elvárható, sőt néha még annál is többet: például a személyes kommunikátort. A távirányító formájú és funkciójú eszköz száz méteres távolságból képes ellenőrizni az ajtózárak állapotát, azt is, hogy volt-e riasztás a legutóbbi működtetés óta, illetve hogy jelenleg tartózkodik-e valaki a járműben – ehhez nagy teljesítményű szívverés-érzékelőt használ -, ha pedig hatókörön kívül tartózkodunk, az utoljára megnyomott gombra (nyitás vagy zárás) emlékezteti a feledékeny tulajdonost.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik