Élet-Stílus

A halk szavú sógun

Tizenhét évvel ezelőtt az LS modellel vette kezdetét a Lexus diadalmenete. A mostani, negyedik generációs LS a valaha volt legköltségesebb fejlesztési projekt eredményeként látott napvilágot.

A japán tervezőcsapat tiszta lappal indult: a 460-as széria minden fődarabjában megújult elődjéhez, az LS430-hoz képest. Ez nemcsak technikai, hanem formai szempontból is igaz, hiszen a szinte külön életet élő motorháztető, a megszokottól eltérő metszési pontoktól átfutó, messze elnyújtott lámpatestek vadonatúj autót rajzolnak, csak a masszív orr és a sziluett idézi az előző generációt.

A Lexusnál minden eddigihez képest tökéletesebb erőforrást építettek az elődjénél mindössze 15 milliméterrel hosszabb, ám negyvenöttel szélesebb autó orrába. A 380 lóerős V8-as blokk nemcsak elképesztő vehemenciával gyorsítja a hatalmas kocsitestet, hanem fogyasztása is visszafogott, s ezzel együtt természetesen károsanyag-kibocsátása is csekély.


A halk szavú sógun 1

A márka hagyományos értéke az elképesztő akusztikai komfort, és az új modell ezen a téren is képes volt újat alkotni: a gyártási folyamat végén minden egyes motort terhelés alá helyeznek, és sztetoszkóppal vizsgálnak meg, hogy a tökéletesen rezgésmentes futás mellett a márkára jellemző hangszínt is garantálják. Amint jó előre beharangozták, a súrlódási pontokon kézzel vagy mikrolézerrel felpolírozott komponensekből álló motorhoz a világ első nyolcfokozatú automatikus sebességváltója csatlakozik.

Az elektronikai védelmi rendszereket ma már büszkén sorolják a presztízst adó fedélzeti berendezések közé, és a Lexus ezen a ponton sem okoz csalódást. Akadály-felderítő rendszere a sávelhagyást aktívan gátló, önállóan ellenkormányzó berendezés sztereokamerája mellett az adaptív tempomat radarját is alkalmazza, és amennyiben a kormány mögött elhelyezett, az arc szimmetriáját érzékelő infravörös egység úgy érzékeli, hogy a sofőr veszélyhelyzetben oldalra tekint, hangjelzéssel vagy enyhe fékezéssel riaszt.


A halk szavú sógun 2

Amint a japán gyártótól megszokhattuk, az LS extralistája igen tömör, ugyanakkor rendkívül vonzó is. Olyan tételekkel találkozhatunk itt, mint a 19 hangszórós, 7,1 csatornás Mark Levinson hifi vagy a motoros állítású, hűthető fotelekből, kétoldali hátsó klímavezérlésből, távműködtetésű napvédő rolókból, valamint minihűtőszekrényből álló utascsomag. Ez a két rendszer együttesen garantálja, hogy a jobb hátsó ülésen utazni éppolyan páratlan élmény, mint a bal elsőn.

A csúcshifihez hatlemezes DVD-váltó, tetőre szerelt monitor és egyedi fejlesztésű hangszórók tartoznak. A rendszer az utastér középvonalában virtuális center hanghatást generál, hogy ne csorbuljon a hátul utazók audioélménye.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik