Élet-Stílus

Visszatér a Lancia Delta

A nyolcvanas években még jól fogyott a Lancia alsó középkategóriás modellje, a Delta. Ám a 1993-ben bemutatott új modell már nem tudta megismételni előde sikerét, ahogy a Lancia márka is hanyatlott. Egy ideje már nem is lehet kapni Delta néven autót, de a gyár úgy döntött, feltámasztja a modellt.

2008-tól a kereskedésekben

A hamarosan bemutatásra kerülő – a Fiat Stilo utódjának szánt – új Bravo padlólemezére megtervezték a Delta HPE Concept Cart. Bár tanulmányautóként mutatják be, állítólag 2008-ban szinte ugyanez az autó kerül a kereskedésekbe.

Ahogy elődei, úgy az új Delta is ötajtós karosszériával készül, de ez minden eddiginél nyújtottabb lesz. A karosszériát élek és ívek teszik igazán látványossá. A jellegzetes hűtőmaszk mellett immár védjegyként kerül a Lanciara a sárvédő íve mentén futó hátsó lámpa. Ugyanilyet láthatunk a Thesisen és az Ypsilonon is.

A Delta csomagterét 400 literesre tervezik, mialatt a hátul ülők kényelméről sem feledkeztek meg. Luxusbelsőt álmodtak meg a tanulmányautó számára a tervezők. Az ajtók és az ülések Alcantara borítást kapnak, a műanyagok egyhangúságát sok krómmal törik meg. Nemcsak Bluetooth-rendszerű telefon, de SMS-olvasó elektronika is lesz a kocsiban.

Nem lesz olcsó

A gyár ralitradícióit idézi, hogy a kiszivárgott hírek szerint csak
Visszatér a Lancia Delta 1

Márkavédjegy lett az ívelt hátsó lámpa (vezess.hu)

turbómotorokkal szerelik a Deltát. Az 1,4-es benzines 120, illetve 150, az 1,8-as 200 lóerővel készül majd. A dízelpalettát 120 lóerős ezerhatos és 170 lovas kétliteres motor alkotja majd.

Nem lesz olcsó a Lancia új modellje, ami nem öncélú, ezzel is szeretné jelezni a gyártó, hogy a Volvo C30, a BMW 1-es és az Audi A3-as stb. ellenfelének szánja a kocsit. Ennek megfelelően nem is terveznek többet, mint évi 40 ezer eladott autót a modellből.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik