Élet-Stílus

F1: vége a nyári szünetnek

Hétvégén a Renault Thalia, a kombi Toyota Corolla és a Fiat Albea szülőhelyén versengenek a Forma–1-es csapatok. Alonso tele van önbizalommal, Schumacher nemkülönben. Rajtuk kívül még legalább egy ember van nagyon feldobva a mezőnyben, méghozzá Pedro de la Rosa. Pilótaként elvileg csak a mogyoródi versenyig volt szerződése, de második helyének köszönhetően nem kell újra a tesztpilóták keserű kenyerét ennie.

Alonso 10 ponttal vezet a 90 pontos Schumacher előtt, a szezonból pedig még öt futam van hátra. A fiatal spanyol nem fél a minden hájjal megkent hétszeres világbajnoktól. A magyar verseny óta tudja, hogy Schumacher teljesítményétől függetlenül, saját erejéből is képes lehet megvédeni a világbajnoki címét. Alonsónak még legalább egyszer meg kell vernie a nyakán lihegő németet, nem elég a ferraris mögött mondjuk minden versenyen másodikként kényelmeskednie.

Schumachernek nem kell a pihenés

Michael Schumacher most is igazi stréber, nemrég azt nyilatkozta, hogy a Magyar Nagydíj után legszívesebben a tiszteletkör után edzésbe kezdett volna. A pár napos nyaralás azért neki is jólesett, de ha tőle függ, minden percét az Alonso elleni harc munkálatai kötötték volna le.


F1: vége a nyári szünetnek 1

Tavaly Kimi volt a leggyorsabb (vezess.hu)

Eltökéltségét látva nem lenne meglepő, ha Monzában egyszerűen bejelentené, hogy folytatja. Schumacher (és menedzsere) egyébként a lebegtetésben is világbajnok: a marad-nem marad-máshol folytatja szappanoperája hosszabbra nyúlik a Dallasnál, de még a Matthäus-ügynél is.

A Renault bebukta a varázslatos csillapítót

A Renault-nak erősen betesz az FIA keddi döntése, amellyel az ellensúlyos lengéscsillapítást száműzték a Forma–1-ből. Hasonló csillapítással a Ferrari is megpróbálkozott, de nekik nem jött be, a Renault viszont ezzel a megoldással tervezte az idei autóját. A döntés súlya pontosan mérhető: ez a technika körönként akár három tizedmásodpercet is hozott a konyhára. Szerencséjükre a tavaly debütált török pályán ez nem számít olyan sokat, mert a friss és kiváló aszfalton kevés az egyenetlenség, amire az ellensúlyos lengéscsillapítást amúgy kitalálták.

Meleg lesz a félholdas pályán

Jumurdzsák hazájában eddig egyetlen egyszer, tavaly rendeztek F1-futamot. Akkor Räikkönen volt a legjobb, megelőzve Alonsót és a Forma–1-ből nemrég kipenderített Montoyát. Az 5338 méteres
F1: vége a nyári szünetnek 2

Az isztambuli boxutca (vezess.hu)

pályán lassú kanyarok és igen gyors egyenesek is vannak, ezért nehéz tippelni a favoritra, de a várhatóan 30 fokos hőség inkább a Ferrari gumijainak kedvez.

Idén összességében a Renault nyújtotta a legjobb teljesítményt, de kíváncsian várjuk, mire mennek a konkurensek most, hogy a franciák szegényebbek lettek egy csodafegyver lengéscsillapítóval. Tavaly a McLaren tarolt, de az utóbbi időben a Hondának is megszaladt, nagy meccs várható tehát.

Az időmérő edzés szombaton 13:00 órakor kezdődik, a Török Nagydíjat pedig vasárnap, augusztus 27-én 13:30 órától közvetíti az RTL Klub.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik