Élet-Stílus

Peugeot: hogyan jutunk hatról hétre?

Peugeot: hogyan jutunk hatról hétre? 1

A forma helyett a tartalom fejlõdött (vezess.hu)




Peugeot: hogyan jutunk hatról hétre? 2

Kényelmes a belsõ (vezess.hu)

Olyan az egész, mint Kalifornia „hős” kormányzójának, Arnold Schwarzeneggernek az Ikrek című filmje. Ott egy genetikai kísérletben mesterségesen megtermékenyítenek egy nőt, amihez az „alapanyagot” okos tudósok és sportolók adják, hogy létrehozzák a tökéletes embert. Így születetett meg az okos, erős, jószívű, jóképű stb. Julius. De a genetika szeszélye folytán létrejön az ő tökéletes ellentéte, Vincent is, akiről persze később kiderül, hogy nem is mindenben ellentéte Arnie-nak.

Miből lesz a cserebogár?

Valahogy így van ez a Peugeot 207-essel is, amit elvileg a Peugeot 206-os utódának szán a gyár. A sikerhez pedig minden okosságot be kell vetni, hiszen a 206-ból közel 5,5 millió darabot adtak el. Hát lássuk. A 207-essel jól járnak a vevők, olyannyira, hogy szerintem a gyárnak hamarosan a 307-es utódját is be kell mutatnia, mert a 207-es sokakat el fog csábítani tőle.

A szalonba belépve elsőre biztos bajban lesznek, mert mindkét autó megörökölte a Peugeot 907 tanulmányautó lámpáit és harcsaszáját, amiket először a 407-esen vetett be a gyár. Sőt, az új kocsit elsőre könnyebb összetéveszteni a 307-essel, mint a 206-ossal.

Vagy nem, vagy túl sokat gondolkodhattak a formán (a 206-osnak épp az hozta meg a sikert). Itt nincs nagy dobás – nemhogy royalflush, még póker sem. Maradt a megszokott dizájn, s különösen azt nem értem, miért kellett kisimítani a sárvédő peremeket. Persze, „optimalizálja a levegőáramlást”, de akkor is, itt győzhetett volna az esztétikum a kispolgári spóroláskultusz felett.

Tágasság és minőség

Én tehát nem ájultam el a 207-es formájától, viszont miután beleültem, ez már nem érdekelt. A kocsi 20 centivel nagyobb, mint a 206-os, ami lehetővé teszi az utastér kényelmét. És ez az autó nyerő húzása. Míg a 206-osban a hely és az ülés konstellációja szabta meg, hogy én hogyan ülhetek, addig itt pont az ellenkezője történik. Én vagyok a vevő, én fizettem, és én irányítok! Van elég hely az ülések állítgatásához, nem bírom abbahagyni, előre-hátra-föl-le. Jó hosszú az ülőlap, így a magas sofőr mögött is kényelmes
Peugeot: hogyan jutunk hatról hétre? 3

Az ismert Peugeot-jegyek (vezess.hu)

az utazás. Ezt a kocsit nem kell lecserélni, ha a gyerekek kamaszkorukban hirtelen növésnek indulnak.

Megoldották a kormánykerék hibáját is. A 206-osban ha hátratoltam az ülést, messze volt a kormány, ha közelebb húztam, bevertem a térdem. A megoldás a négy irányba állítható kormánykerék. Valahogy olyan az egész autó, mintha a Peugeot odafigyelt volna az újságírók szavára, és ami gyengébb volt a 206-ban, azt kijavították és egy frissebb, nagyobb kasztniba csomagolták volna. A minőségi előrelépés is simán érezhető, most már nehezebben akad gyengébb minőségű műanyagba a vezető keze.

Leesett állak

A 207-es megdöbbenést hozott a szerkesztőség életébe. Egymásnak adtuk a kulcsát, mert nem hittük, amit az első vezető állított. Hogy, mit mondtál? Jó a futóműve! Na ne? És de!

Idézzük fel az anno nálunk járt legjobb 206-os, az 1,6 HDi felfüggesztéséről írottakat: „Kanyarokban bedől a karosszéria, nagyobb sebességnél pedig kissé bizonytalanná, imbolygóssá válik. Ennek ellenére nem szűri ki annyira az úthibákat a futómű,
Peugeot: hogyan jutunk hatról hétre? 4

Hátul is van hely (vezess.hu)

mint azt várnák a lágyságát figyelembe véve.”

A 207-esé pedig minden, csak nem ilyen. Nem kemény, nem kopog, kényelmes. Győzedelmes arccal teljesítettük a gonosz budapesti utakon zajló túléléses küldetést. A felfüggesztés jól szűrte az úthibákat, kellemes partner az utazáshoz. Ez viszont nem jelentette azt, hogy kanyarban bajban lettünk volna. Persze billent valamelyest a karosszéria, de elég feszes volt ahhoz a futómű, hogy dinamikusan lehessen vele autózni.

A kocsihoz jól illik az 1,4-es HDi motor. A 68 lóerős motor semmi kiemelkedőt nem nyújt, viszont dízel, ezért van elég nyomatéka ahhoz, hogy nem érezzük lustának az autót. Gyorsulni könnyen gyorsult, és a peugeot-s átlagnál jobban megvezetett, határozottabb váltóval tarthatjuk is a ritmust. A lendület kitart 140 km/óráig, ami pont elég is, ugyanis eddig a szigetelés simán megbirkózik a gumi- és a szélzajjal. E fölé is megy a kocsi, de kár hajszolni, így tarthatjuk a 6,2 literes átlagfogyasztást. A gyári 4,5-es átlagot felejtsük el!

Kinek kell ez?

Úgy tűnik, mintha a 207-essel a Peugeot a vevők műszaki érzékére akarna apellálni, és nem elsősorban érzelmi oldalról akar támadni.
Peugeot: hogyan jutunk hatról hétre? 5

Lepipálja elõdjét (vezess.hu)

A baj csak az, hogy viszonylag kevés nőnemű vásárló sikít fel elragadtatva a fent leírtaktól, náluk még mindig a forma és a szín dönt. Még szerencse, hogy a hollywoodi ikrek sztorijához hasonlóan a Peugeot-nál is több modell készült a 206-os utódlására.

A 207-es minden tekintetben elődje fölé nő, újdonságot hozó járgány, de persze drágább (alapáron 3 490 000 forint) is nála. Ám ott a 107-es, ami mindenféle technikai hókuszpókusztól mentes, olcsó anyagokból felépített, egyszerű – nemcsak remek, de bájos – autó is. Elsősorban városi használatra szánták tervezői. Éppen emiatt a 206-os vevői komoly dilemma előtt állnak, ha lecserélnék autójukat. 107-es vagy 207-es, az itt a kérdés.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik