Élet-Stílus

A Nokia is zeneboltot indít

Vannak olyan cégek, amelyek csak későn, vagy egyáltalán nem szállnak be az online zene bizniszbe. A Nokia most vásárol egy zeneboltot, míg a Google egyáltalán nem száll versenybe ezen a területen.

Egy keddi hír szerint a Nokia megegyezett a Loudeye tulajdonosaival arról, hogy a cég a jövőben ezt a mások által is előszeretettel alkalmazott technológiát használja majd saját zeneboltjának motorjául. A Loudeye zeneterjesztési platformja szolgálja ki például az MSN Music felhasználóit is.

A Nokia erősen támogatta eddig is a zeneletöltésre alkalmas mobilok elterjedését, mostanában egész sor MP3 hallgatásra alkalmas készülékkel jelent meg a piacon. A zenehallgatásra optimalizált termékekből, – mint a Nokia N91, és az ahhoz hasonló készülékek – a vállalat a második negyedévben több mint 15 milliót értékesített, ezáltal a digitális zenelejátszók legnagyobb gyártójává vált. A mostani üzlet lényege, hogy mintegy 60 millióért a Nokia magába olvasztja a mobilzene-terjesztő Loudeye-t.

A Loudeye-al kapcsolatban annyit érdemes tudni, hogy több mint húsz európai országban, illetve Dél-Afrikában, Ausztráliában és Új Zélandon kínál hatvanféle, több nyelven elérhető, élő szolgáltatást. A most felvásárolt cég több száz független vállalat tulajdonában álló tartalmakat és az ahhoz kapcsolódó jogokat birtokolja, és jelenlegi kínálatában több mint 1,6 millió szám és médiatartalom szerepel.

A Google nem száll ringbe

A keresőcég több terület iránt is érdeklődik, ám az online zene nem tartozik ezek közé. Megállapodtak viszont a Viacommal, hogy – egyelőre tesztelés céljából – videókkal bővítik ki az AdSense hirdetési rendszert.

Chris Sacca, az üzleti fejlesztésekért felelős igazgató a kereskedőket és forgalmazókat tömörítő NARM konferencián fejtette ki elgondolását vállalat szerepéről. Leszögezte, hogy nem szándékoznak saját bolttal betörni az online zene területére, vagyis alaptalanok azok a hírek, amelyek szerint a “Gtunes” fantázianéven emlegetett zenebolton dolgoznak.

Ez a lehetőség az elemzők részéről merült fel, néhányan egyenesen kijelentették, hogy a Google fél éven belül elkészíti saját szolgáltatását, amely az Apple iTunes boltjával venné fel a versenyt. A jelek szerint azonban a vállalat nem érdeklődik a terület iránt, mivel jelenleg több más szegmens is leköti a figyelmét.

A Google vezetőinak a napokban sikerült megállapodniuk az MTV-t is birtokló Viacommal a rövid videóhirdetések terjesztéséről az AdSense szolgáltatáson keresztül, így a hagyományos szöveges és képi reklámok új típussal egészülhetnek ki. Az MTV Networks három műsor felhasználását engedélyezi: a “SpongeBob,” a “Laguna Beach: The Real O.C.” és a “The MTV Video Music Awards.” Ezeket igyekeznek rövid bejátszásokkal, reklámokkal népszerűsíteni, míg a South Park és a Jackass sorozatokból teljes epizódokat is elérhetővé tesznek, ahogy azt az iTunes esetében is tette az Apple.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik