Élet-Stílus

F1: a futóművön múlhat a győzelem

Három versenyt nyert sorozatban Michael Schumacher, ezek közül kettőn Felipe Massa közvetlenül mögötte haladt át a célvonalon. Ám az sikersztori nem csak a Ferrarinak köszönhető, hanem a Renaultnak is. Miközben a vörösök előre törtek, ellenfelük visszalépett, olyannyira, hogy a Német Nagydíjon már a Honda, a McLaren és a Williams is hozta a tempójukat.

Lemaradt a Michelin

Lehetne csak arra fogni, hogy a Bridgestone nagyot fejlesztett, a Michelinekkel pedig gond van. De a helyzet az, hogy a legutóbbi futamon a pontszerzők között 5-3 arányban a Michelin abroncsai voltak.

Biztos, hogy komoly szerepük volt a kerekeknek is, ám emellett a Renault futóművének problémája többet nyomhat a latba. Már az Amerikai Nagydíj után kitudódott, hogy a Renault nem választhatta ugyanazt a keményebb keveréket mint a McLaren, mert a francia autó hamarabb “megette” a gumit.

Briatore sikeresen lobbizott

A Német Nagydíjra a Nemzetközi Automobil Szövetség betiltotta az ellensúlyos lengéscsillapítókat, csakhogy Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke kierőszakolt egy nyilatkozatot az FIA-tól. Ebben a szövetség úgy nyilatkozik, hogy amíg nem születik meg a fellebbviteli bizottság döntése, a csapatok esetleg használhatják a tiltott eszközt, és valószínűleg visszamenőleg nem büntetik meg őket.

A Renault pedig lehet, hogy bele megy a bizonytalanba és a Magyar Nagydíjra visszaszereli a spéci lengéscsillapítóit. Sőt
F1: a futóművön múlhat a győzelem 1

Kockáztat Briatore? (vezess.hu)

Németországba éppen az USA-ban tapasztaltak miatt új hátsó futóművet vittek, ami vélhetően még rosszabb volt, mert hozzánk úgy érkeznek, hogy a korábbi változatot szerelik vissza.

A Toro Rosso kockáztat

Gondban lehet a Renault, hiszen lehet, hogy kockáztatnak. Ha használják az ellensúlyos lengéscsillapítókat, az FIA utólag még simán megbüntetheti őket, sőt más csapatok is megóvhatják az eredményt. Ám be is jöhet húzás, utólag pedig elfelejtik a részleteket. A Forma-1-ben egy cél van: győzni mindenáron. Sőt van egy kevéssé valószínű forgatókönyv is, hogy a bíróság szabályosnak minősíti az eszközt.

A történet jelenleg ott tart, hogy csütörtökön a Toro Rosso csapat is hasonló lengéscsillapítókkal küldte el a műszaki vizsgálatra autóit, ám a Magyarországra küldött FIA szakemberek szabálytalannak minősítették a járművet. Sőt az FIA újabb levelett intézett a csapatokhoz, amiben aggodalmát fejezte ki az ellensúlyos lengéscsillapítók használatával szemben. A Renault-nál még nem döntöttek….

Ajánlott videó

Olvasói sztorik