Élet-Stílus

Eladó a Napster?

A Napster zeneletöltő szolgáltatása nehéz helyzetbe került, előfizetői adatbázisa mintegy 7 százalékkal csökkent. Chris Gorog, a vállalat vezérigazgatója azonban nem kíván felhagyni cégeladással kapcsolatos terveivel.

A Napster vezérigazgatója szerint óriási az érdeklődés a cég iránt. “Alaposan mérlegelünk és kiértékelünk majd minden lehetőséget, azokkal az érvekkel és kockázatokkal kapcsolatban, amelyek az önállóság mellett, illetve ellen szólnak” – mondta Gorog.

“A Napster még mindig egy működő modelt próbál találni a maga számára, ami nincs túl jó hatással működésére. Ám úgy tűnik a vállalat egyre inkább az eladást fontolgatja” – vélekedett Kit Spring, a Stifel Nicolaus & Co. elemzője a ZDNet oldalán.

Ugyan a Napster az első negyedévben mintegy 9,8 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, ez az összeg egy évvel korábban még 19,9 millió dollárra rúgott. A bevétel pedig 21 millióról 28,1 millió dollárra növekedett – derül ki a vállalat sajtóközleményéből. A felhasználóbázisuk mintegy 7 százalékkal csökkent, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a letöltős cég elsősorban ingyenes weboldalára koncentrált az elmúlt időszakban. A fizető adatbázis a múlt hónap végén 512 ezer főt számlált. Az egyetemi-előfizetéseket leszámítva a cég az utóbbi években rendszeresen 26 százalékkal tudta növelni fizetős tagjai számát.

A vállalat 1999-ben fájlcserélő közösségként kezdte pályafutását. 2001 júliusában aztán bezáratták hálózatot, miután egy hosszú perhadjáratban a lemezkiadó vállalatoknak sikerült legyőzni az első fájlcserélőt. Három évvel ezelőtt pedig legális letöltős oldalként újra megnyitotta kapuit az immár a Roxio szoftvercég tulajdonát képező vállalkozás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik