Élet-Stílus

70 millió zeneszámot oszt szét ingyen az Apple

Érdekes módon népszerűsítené az iTunes zeneboltot az Apple: a Coca-Colával karöltve mintegy 70 millió zeneszámot osztanak szét az üdítőitalok eladása révén. Ez egyharmada a zenebolt európai forgalmának.

A megállapodás érdekessége, hogy a Coca-Cola nemrég zárta be saját online zeneboltját, amely a Mycokemusic néven indult el még 2004 elején. A cég azonban úgy döntött, hogy számukra ez mégsem megfelelő terület a terjeszkedésre, és elismerték, hogy az Apple itt behozhatatlan előnnyel bír. Erről Chris Burggraeve, a Cola Unió területén belüli marketingért felelős igazgatója beszélt, miután megerősítette a hírt.

Mintegy 70 millió számot osztanak szét az Egyesült Királyságban, mégpedig az ott értékesített üdítőitalokon keresztül, amelyeket egy kóddal látnak el. Ezt a kódot azután a gyártó weboldalán válthatják be egy ingyen zeneszámot kérve az iTunes kínálatából. Az akció a kontinensen is megkezdődik, igaz egyedül Németországban, ahol azonban mindössze 67 ezer számot osztanak szét. Itt viszont 1500 iPod lejátszó is gazdára talál majd a marketingakció keretében. Az ígéretek szerint az elkövetkező hónapokban az Apple számos hasonló kezdeményezést indít a többi uniós tagországban is.

Az Apple eddig csak a tengerentúlon próbálkozott hasonló akcióval, ahol korábban éppen a nagy riválissal, a Pepsivel állapodtak meg 100 millió kód kiosztásáról. A mostani 70 millió azért számít kiemelkedőn magasnak, mert az egész európai forgalom 200 milliónál tetőzött, így ennek több mint egyharmadát értékesítik a kampány keretében.

Az öreg kontinensen azonban akadályokba ütközött a cég, hiszen hosszas vita folyt a másolásvédelem kényszerű megnyitásáról, vagyis a lejátszók közötti kompatibilitás megteremtéséről. A Microsoft még ennél is nagyobb veszélyt jelent a cégre nézve, hiszen terveik szerint 4-5 éven belül megtörnék a zeneszolgáltatás uralmát, saját zenelejátszójuk segítségével.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik