Élet-Stílus

Nyomul a Mac, jön a „Leopárd”

Felpörgött az Apple marketinggépezete, az egyre inkább az otthoni felhasználókra fókuszáló stratégia láthatóan sikeres a számítógép-vásárlók körében.

Az Apple új strtégiájával a kezdő felhasználóknak azonnal használható multimédiás szoftverekkel ellátott gépeket kínál, amelyek installálás nélkül könnyen kezelnek képet, hangot, videót.

Egy mai sajtóeseményen Emmanuele Massimo, az Apple hazai képviselője az első negyedévre vonatkozó mintegy 70 százalékos növekedésről számolt be a számítógép-eladások területén. A MacBookok easetében – hasonlóan a iPod megjelenéséhez – nagyobb a kereslet, mint amit a hazai szaküzletek képesek kielégíteni. „2005-ben az Apple itthon megkétszerezte az otthoni felhasználóinak számát” – közölte Massimo, bár konkrét számokkal nem szolgált a mai eseményen. Az Apple képviselője szerint hazai részesedése a számítógépek piacából jelenleg mintegy 2 százalékos, a 3,5 százalékos világátlaggal szemben, amit itthon is szeretnének elérni.

A FigyelőNet kérdésére Massimo elmondta, hogy az Apple stratégiájának része, hogy a felhasználók megtalálják az általuk megszokott programokat, így akár a Windows-alapú programokat is. Ennek érdekében a következő operációs rendszer változata már integráltan tartalmazza majd a párhuzamos futtatás lehetőségét is.

Leopard-hírek

Az Apple bejelentette, hogy az augusztusban megrendezésre kerülő WWDC (Worldwide Developers Conference) fejlesztői rendezvényén mutatja be a Mac OS X Leopardot.

A Steve Jobs által vezetett csapat – amelyben Philip Schiller, az Apple globális termékmarketingért felelős vezető alelnöke, Bertrand Serlet, a szoftverfejlesztési osztály alelnöke és Scott Forstall, a platformrészleg alelnöke is helyet kapott – augusztus 7-én mutatja be a maces operációs rendszer 10.5-ös verzióját – derül ki a cég sajtóközleményéből.

„Várható volt. A fejlesztői konferencia kézen fekvő apropó az Apple számára, hogy operációs rendszere legújabb verziójáról adjon tájékoztatatást. Biztosra veszem, hogy a fejlesztői közösség érdeklődést tanúsít majd” – nyilatkozta Joe Wilcox, a JupiterResearch elemzője a MacNewsWorldnek. Persze más dolog is fellelhető a háttérben. Az Apple-nek, úgy tűnik, sikerült rávernie egy újabb kört a Microsoftra. Jobsék már jó néhány új Max OS-verzióval előrukkoltak a Windows XP megjelenése óta, most így – jóval a Vista megjelenése előtt – várhatóan nagyobb figyelmet nyerhetnek Leopardjukkal is.

Az öt napon át tartó WWDC több mint 175 technikai bemutatón kínálja az új ismereteket a Mac-fejlesztőknek, amely a Leopard-előzetesek mellett az Apple-mérnökökkel való közös együttműködés kereteit is jobban kivesézi majd. „Az Apple egyesíteni kívánja a fejlesztőket, és amilyen gyorsan csak lehet, az új platformra vezetné őket” – magyarázta Wilcox.

Az idei rendezvényen kiemelt hangsúlyt kap majd a digitális média, a rendszerfelügyelet, a játékfejlesztés és tudományos számítógépes közösségek témaköre. Az első kézből megszerezhető tudást azonban nem mérik olcsón, az ötnapos részvételi díj 1595 dollárba (körülbelül 320 ezer forint) kerül, igaz, ha valaki július 7-ig jelentkezik, 300 dolláros (körülbelül 60 ezer forint) kedvezményt is kaphat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik