Élet-Stílus

Rekordprofit a BMW-nél

A világ vezető luxusautógyára, a német BMW szerdán 948 millió eurós adózott eredményt jelentett az első negyedévről, 80,6 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 525 milliónál.

A nagy ugrás elsősorban a brit Rolls Royce Plc részvényre váltható kötvényeiből származott, 375 millió eurós egyszeri többletet tükrözi, csakúgy, mint az adó előtti eredménynél, amely ezzel az egyszeri tétellel 57,7 százalékkal 1,296 milliárd euróra emelkedett 822 millióhoz képest. Egyszeri tételek nélkül az adó előtti eredmény 12 százalékkal 921 millió euróra gyarapodott.

Az eredmények negyedévi rekordok a cég történetében, ezért megerősítették, hogy egész évben is új csúcsteljesítményre számítanak.

A luxusautók fogyasztói bizalomhiánnyal nem érintett piacán a BMW 12,2 százalékkal 11,618 milliárd euróra növelte a bevételét a tavalyi első negyedévi 10,357 milliárdhoz képest, rekordszámú autóeladásából.

Az első negyedévben összes márkájukból 332 923 autót értékesítettek – ez mindenkori első negyedévi rekord –, 13,9 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 292 236-nál. A BMW márkából 18,3 százalékkal többet, 283 297-et, Rolls Royce-ból 15,1 százalékkal kevesebbet, 107-et, a MINI márkából 6 százalékkal kevesebbet, 49 519-et adtak el, de ezt az oxfordi üzem fejlesztése, kapacitásbővítése okozta, átmeneti gyártáskiesés okozta.

Motorkerékpárokból az értékesítés 10,6 százalékkal 19 051-re csökkent, ezt a rossz európai időjárással magyarázták.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik