Élet-Stílus

Mobilban erősít a Samsung

A mobilkészülék-eladásokból származó bevétel az idén már meghaladja a Samsung Electronics Magyar Rt. belföldi értékesítésének egyharmadát – mondta a Világgazdaságnak Kunos Balázs, a társaság mobilüzletágának vezetője.

A múlt évi 450 ezer után az idén legalább 500 ezer készülék piacra vitelére készül a cég Magyarországon, de az első negyedévi felfutás alapján a 600 ezret sem tartja kizártnak. Ezzel a dél-koreai márka saját számításai szerint megerősítheti második helyét az itteni piacon. A gyors felfutást az üzletágvezető a márka ismertségének is tulajdonítja, a cég egyéb termékei ugyanis már hosszú idő óta ott vannak a szórakoztatóelektronikai piacon. Nem mellesleg az anyacég a Magyarországra telepített tévégyártásával az egyik legnagyobb külföldi befektetőnek számít.

A hazai mobilpiac fejlettségére utal – mondja Kunos Balázs –, hogy már nehezen adhatók el a kamera nélküli készülékek, ezzel szemben – a szolgáltatók készüléktámogatásának is köszönhetően – keresettek az úgynevezett prémiummodellek, ezekből évente legalább 200 ezret vesznek az előfizetők. A Samsung ezekhez a tendenciákhoz igazítja magyarországi mobilportfólióját, így nem száll be a legolcsóbb készülékek versenyébe, ellenben erősíteni akar a közép-, és tartani részesedését a felső kategóriában. A harmadik generációs (3G-) szolgáltatások tavalyi startja után az idei második fél évtől remél tényleges áttörést a készülékpiacon. Ezt részint annak is tulajdonítja, hogy a szóban forgó modellek európai ára a tavalyi 200 euróról az idén 150 alá csökken. A készülékcserét motiválhatja az is, hogy a szolgáltatók azt ígérik, az idén a magyar piacon is végrehajtják az adatátvitelt gyorsító beruházásokat, telepítik az ezt segítő HSDPA-technológiát.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik