Élet-Stílus

Lesifotók a 300 lóerős új Focusról

Lesifotók a 300 lóerős új Focusról 1

Az ST-vel szemben az RS-bõl csak háromajtós változatot tervez a Ford (Vezess.hu)




Lesifotók a 300 lóerős új Focusról 2

Szélesebb nyomtávval készül majd a 300 lovas csúcs-Focus (Vezess.hu)

Mégis utódot készítenének a legendás Escort Cosworthnak a Ford fejlesztői. A kocsi saját korában igazi unikumnak számított 2.0 literes turbómotorjával és összkerékhajtásával, ahogy most a Mitsubishi Lancerből, akkor az Escortból épült sok-sok versenyautó. Az előző modellből készült Focus RS bár turbómotoros volt, hajtása csak az első tengelyt használta.

Sokáig tagadta az új autó létrehozását a Ford, de a lesifotósoknak sikerült lencsevégre kapni Svédországban a fejlesztés alatt álló kocsit. Az első információk szerint a Ford a már meglévő technológiák felhasználásával szeretné alacsonyan tartani a fejlesztési költségeket.

Így a Focus RS a Volvo S60R/V70R modellpáros technikájára épül. A Focus ST-hez hasonlóan az RS-ben is 2,5 literes öthengeres turbófeltöltős motor lesz. A motor marad az S60-ban megismert, de továbbfejlesztett turbót kap.

Igazi versenyautó

Várhatóan 300 lóerőt teljesít majd az erőforrás, a forgatónyomaték maximuma pedig 400 newtonméter felett lesz. Ezzel körülbelül 5,5 másodperc elegendő lesz ahhoz, hogy a kocsi álló helyből indulva 100 km/órával száguldjon, az RS végsebessége 250 km/óra lesz.

A hatfokozatú manuális váltó és a Volvo intelligens összkerékhajtása is része lesz az RS-csomagnak. Vélhetően az állítható futóművet is átemelik az R-modellekből. Az autó beszállítói is segítik majd a versenyautós érzés kialakítását, hiszen ha hinni lehet a híreknek, az OZ szállítja a felniket, a Recaro az üléseket, a Sachs a lengéscsillapítókat, a Garrett a turbókat, az AP Racing pedig a kuplungot.

Egyelőre azonban még messze a bemutató időpontja, várhatóan 2008-ban kezdődik az autó értékesítése. A Focus RS várhatóan 9-13 millió forint közötti áron kerülhet forgalomba az egyes piacoktól függően.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik